سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

اینستاگرام با دو قابلیت جدید با نفرت‌پراکنی مقابله می‌کند

اینستاگرام امروز از دو قابلیت جدید رونمایی کرده که Limits و Hidden Words نام دارند و قرار است میزان نفرت‌پراکنی و سوءاستفاده از پست‌های پرطرفدار و ترند را کاهش دهند. این دو ویژگی برای محافظت از کاربران در برابر دیدگاه‌های آزاردهنده، نژادپرستانه و جنسیت‌زده طراحی شده‌اند.

ویژگی جدید Limits اینستاگرام که از امروز در دسترس کاربران قرار می‌گیرد، به افراد اجازه می‌دهد کامنت‌ها و پیام‌های دایرکت افرادی را مخفی کنند که یا آن‌ها را دنبال نمی‌کنند یا به‌تازگی آن‌ها را فالو کرده‌اند. به‌علاوه، اینستاگرام حالا هشدار محکم‌تری را به کاربران نشان می‌دهد و اگر کسی بخواهد محتوای توهین‌آمیزی ارسال کند، دسترسی او بلافاصله محدود می‌شود.

«آدام موسری»، مدیر اینستاگرام در پستی در وبلاگ این شرکت نوشت: «تولیدکنندگان محتوا به ما می‌گویند نمی‌خواهند کامنت‌ها و پیام‌ها را به‌طور کامل غیرفعال کنند؛ آن‌ها همچنان می‌خواهند بازخورد کاربران را داشته باشند و با مخاطبان خود ارتباط بگیرند. قابلیت Limits به شما اجازه می‌دهد دیدگاه‌های دنبال‌کنندگان قدیمی خود را دریافت کنید و در عین حال اجازه ندهید کسانی که برای حمله به شما آمده‌اند، فرصت انجام این کار را داشته باشند.»

اینستاگرام به دنبال اظهارنظرات نژادپرستانه علیه فوتبالیست‌های انگلیسی این قابلیت را طراحی کرده است. موسری می‌گوید: «تحقیقات ما نشان می‌دهد که بخش عمده بازخوردهای منفی نسبت به چهره‌های سرشناس از سوی افرادی است که آن‌ها را دنبال نمی‌کنند یا اخیرا دنبال‌کننده‌شان شده‌اند و صرفا در یک مقطع زمانی خاص جنجال می‌آفرینند.»

قابلیت دوم Hidden Words است که به کاربران اجازه می‌دهد پیام‌های آزاردهنده را در بخش دایرکت فیلتر کنند. اگر یک پیام حاوی یک کلمه فیلترشده باشد، اینستاگرام به‌طور خودکار آن را درون یک پوشه مخفی قرار می‌دهد که دور از دسترس است اما به‌طور کامل حذف نمی‌شود.

این تغییرات در شرایطی معرفی می‌شود که فیسبوک چند وقت پیش اعلام کرده بود اینستاگرام را برای نوجوانان و جوانان به محل ایمن‌تری تبدیل می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا