سرور مجازی
اقتصادی

جزئیات جدید از ریزش ساختمان متروپل آبادان/ با مسببان حادثه متروپل برخورد می‌شود

به گزارش دیتاسنتر من، سخنگوی اورژانس کشور از استقرار ۵ آمبولانس و اتوبوس آمبولانس برای انتقال مصدومان حادثه ساختمان ۱۰ طبقه در حال ریزش در آبادان خبر داد و گفت: این حادثه تاکنون ۵ فوتی و ۲۷ مصدوم به جای گذاشته است.

ساعت ۱۸/۳۷ دقیقه

بر اساس گزارش ایسنا، صادق خلیلیان امروز دوشنبه ۲ خردادماه در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره حادثه ساختمان متروپل آبادان اظهار کرد: در پی نخسین ساعات اطلاع از حادثه ساختمان متروپل آبادان در محل حاضر شدیم، هم اکنون گروه‌های امداد و نجات مشغول کار هستند.

استاندار خوزستان یکی از علت‌های ریزش ساختمان متروپل را عدم رعایت استانداردهای لازم در سازه این ساختمان بیان و عنوان کرد: در بررسی‌های اولیه برخی اشکالاتی در استانداردهای مورد نیاز سازه دیده شد در این راستا از رئیس دادگستری استان و قوه قضائیه درخواست کردیم تا با عوامل این حادثه برخورد کند برهمین اساس تاکنون ۲ نفر دستگیر شدند.

خلیلیان با بیان اینکه گروه‌های امدادرسانی در محل حادثه به صورت جدی فعال شده‌اند، افزود: چندین نفر از هموطنانمان در ساختمان گیر افتاده‌اند و عملیات جستجو برای یافتن آن‌ها در جریان است.

ساعت ۱۸٫۳۰ دقیقه 

۳۲ نفر از افرادی که در ساختمان حبس شده بودند نجات پیدا کردند. ولی پور، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اعلام کرد:  ۳۲ نفر از گرفتارشدگان از آوار ریزش ساختمان متروپل آبادان نجات یافتند و ۲۷ نفر هم به مراکز درمانی شهرستان آبادان منتقل شدند.

۱۷ تیم امدادی از شهر‌های آبادان، اهواز، دشت آزادگان، خرمشهر، شادگان و ماهشهر برای انجام عملیات تخلیه و ایمن سازی محل حادثه اعزام شده‌اند.

تا این لحظه گزارش قطعی مصدوم شدن ۲۷ نفر و پنج فوتی در حادثه ریزش ساختمان در آبادان اعلام شده است

ساعت ۱۷ 

طبق گفتگو عباس‌پور، فرماندار آبادان با شبکه خبر صداوسیما آمار جان‌باختگان این حادثه تا این لحظه ۵ نفر و تعداد ۲۷ نفر مصدوم اعلام شد.

عباس‌پور همچنین گفت: حدود ۴۰ درصد از برج متروپل تخریب شده است.

بر اساس گزارش ایسنا، مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور نیز حوالی ساعت ۱۵:۱۵ اعلام کرد که تاکنون چهار تن جان‌ باختند و ۲۵ نفر مصدوم شدند. امدادرسانی همچنان ادامه دارد.

مجتبی خالدی به ایرنا گفت: با اعلام ریزش ساختمان ۱۰ طبقه اداری تجاری در آبادان اتوبوس و آمبولانس برای انتقال مصدومان به محل اعزام شد و تاکنون ۴ مصدوم به مراکز درمانی انتقال یافتند.

خالدی اظهار کرد: تاکنون یک فوتی دراین حادثه داشتیم. برای پوشش امدادی و انتقال به موقع مصدومان بیشتر و احتمالی نیز تیم‌های امدادی از اهواز به محل حادثه در آبادان در حال اعزام هستند.

مهدی ولی‌پور رئیس سازمان هلال احمر نیز گفت: ۴ تیم امدادی به محل حادثه اعزام شدند و عملیات تخلیه و ایمن‌سازی محل آغاز شد. تیم های آنست(سگ‌های زنده یاب) سریع استان نیز به محل اعزام شدند.

ولی‌پور افزود: یک بالگرد، ۷ خودروی ست نجات، تیم‌های واکنش سریع و ۵ تیم تخصصی جست‌وجو و نجات و سگ‌های زنده‌یاب برای امدادرسانی اعزام شدند. همچنین برای این حادثه بالگرد و تیم‌های جست‌وجو و نجات هلال‌احمر نیز به محل اعزام شدند.

در جدیدترین خبر، ۲ فوتی و بیش از ۱۶ نفر از زیر آوار خارج شدند. ۱۰۰ الی ۱۵۰ نفر در ساختمان حضور داشتند.

برنا خبر داد، علیرضا زاکانی شهردار تهران در صفحه توییتر خود نوشت: تیم زبده و حرفه‌ای امداد و نجات آتش نشانی شهرداری تهران با همراهی اعضای محترم شورا آماده کمک و اعزام به آبادان است.

ایسنا گزارش داد، محمد مخبر، در تماس‌های تلفنی جداگانه با استاندار خوزستان و فرماندار آبادان، برای بسیج امکانات جهت کمک به مصدومان و مجروحان این حادثه دستورات لازم را صادر کرد. مخبر ضمن تسلیت به خانواده‌های جانباختگان این حادثه و ابراز همدردی با مصدومان، خواستار بررسی دقیق علل وقوع این اتفاق شد.

این خبر در حال به روز رسانی است.

 

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا