سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

انویدیا از کارت گرافیک RTX A2000 برای ورک‌استیشن‌ها رونمایی کرد

انویدیا علاوه بر گیمرها، برای کاربران حرفه‌ای و ورک‌استیشن‌ها هم کارت گرافیک تولید می‌کند و حالا جدیدترین محصولش، گروه دوم را هدف قرار داده. این کمپانی کارت گرافیک RTX A2000 را معرفی کرده که از قابلیت‌های هوش مصنوعی و رهگیری پرتو بهره می‌برد.

RTX A2000 جدیدترین کارت گرافیک سری A انویدیا به حساب می‌آید که قدرتی برابر ۸ ترافلاپس دارد. این کارت گرافیک به ۳۳۲۸ هسته کودا و ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 با ECC مجهز شده و فرکانس آن به ۶۰۰۱ مگاهرتز می‌رسد. بطور تئوری، این کارت گرافیک مشابه گرافیک مخصوص لپ‌تاپ RTX 3050 است. مصرف انرژی جدیدترین محصول انویدیا به ۷۰ وات می‌رسد، بنابراین بسیار بهینه است.

کارت گرافیک RTX A2000 مبتنی بر جدیدترین معماری انویدیا یعنی Ampere است و در نرم‌افزارهای مدلسازی سه بعدی و رندرگیری مانند بلندر و Autodesk 3ds Max عملکرد بالایی از خودش نشان دهد. انویدیا در این محصولش از نسل دوم هسته‌های RT و نسل سوم هسته‌های تنسور برای ابزارهای هوش مصنوعی استفاده کرده و همچنین از PCIe 4 پشتیبانی می‌کند.

کارت گرافیک RTX A2000

این کارت گرافیک کامپکت از یک فن برای خنک‌سازی بهره می‌برد و در بخش پشتی‌اش ۴ پورت دیسپلی‌پورت ۱.۴ به چشم می‌خورد. بنابراین ورک‌استیشن‌های مجهز به آن می‌توانند به راحتی از چندین مانتیور استفاده کنند.

انویدیا با طراحی این کارت گرافیک، می‌خواهد طراحانی که بخاطر شیوع کرونا مجبورند از خانه کار کنند، به یک محصول کوچک اما قدرتمند دست پیدا کنند که در کیس‌های مختلف قابل استفاده باشد. این کارت گرافیک ابعادی برابر ۲.۷ در ۶.۶ اینچ دارد و اندازه کلی‌اش تقریبا نصب کارت گرافیک RTX 3090 است.

انویدیا با شرکت‌های مختلفی مانند ایسوس، دل، اچ‌پی و لنوو کار می‌کند تا آن را در ورک‌استیشن‌های خود استفاده کنند. این کارت گرافیک ۴۵۰ دلاری از ماه اکتبر توسط شرکای انویدیا وارد بازار خواهد شد. انتظار می‌رود تا آن زمان، این کمپانی جزئیات بیشتری درباره این محصولش در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا