سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

دست و دلبازی با چاشنی تبلیغ؛ ولوو یک خودروی برقی به آتش‌نشانی نیویورک سیتی اهدا کرد

کمپانی ولوو یک دستگاه XC40 Recharge را به دپارتمان آتش‌نشانی نیویورک سیتی اهدا کرد. هدف از این کار خودروساز سوئدی، آشنایی آتش‌نشانان و نیروهای امدادی با ساختار یک خودروی برقی و کمک‌رسانی بهتر و سریع‎تر آنها پس از وقوع حادثه اعلام شده است. معمولا این خودروها در راستای آموزش نیروهای امدادی دمونتاژ‌ شده در بعضی موارد درست مانند یک خودرو تصادفی توسط قیچی‌های آهن بر قطعه قطعه می‌شوند.

اقدام خیرخواهانه ولوو باعث خواهد شد دپارتمان آتش‌نشانی نیویورک سیتی، هم در جریان آموزش نیروها و هم در جریان عملیات نجات افراد سانحه‌دیده در یک خودروی الکتریکی، پروتکل‌های خود را بروزآوری کند.

علاوه‌بر این، پرسنل آتش‌نشانی و دیگر نیروهای امدادی پس از آشنا شدن با ساختار یک خودروی برقی، از خطرات بالقوه موجود و هر گونه واکنش‌های خطرآفرین احتمالی یک مدل الکتریکی دچار تصادف، در امان خواهند ماند.

چندی پیش به اطلاعتان رساندیم که دولت جو بایدن می‌خواهد چیزی بین ۴۰ الی ۵۰ درصد از خودروهای به فروش رسیده در سال ۲۰۳۰ تمام الکتریکی باشند. با توجه به پیچیدگی سیم‌کشی و پک‌های به کار رفته در چنین مدل‌هایی، نیاز به آشنایی ارگان‌های امدادی با اتومبیل‌های الکتریکی حالا از هر زمان دیگری ضروری‌تر به نظر می‌رسد.

به عبارت بهتر، طراحی و ذات یک خودروی برقی نیازمند بهره‌گیری از روش‌هایی متفاوت است، به‌ویژه در مواقعی که به خاطر شدت تصادف نیاز به برش بخشی از آن باشد. نکته دیگر اینکه در ساخت خودرویی مثل XC40 Recharge از فولاد فوق مقاوم استفاده شده، از این رو برش آن نیازمند دستگاه‌ها و روش‌هایی مخصوص است.

نکته جالب اینکه ولوو در مراحل توسعه XC40 Recharge به فکر نیروهای امدادی بوده و محصول خود را طوری طراحی کرده که در صورت وقوع تصادف اعضای تیم نجات را در امان نگه دارد. برای مثال باتری این کراس‌اوور برقی دارای یک محفظه مخصوص است و ماژول‌های آن جدا از هم عایق‌بندی و خنک‌کاری می‌شوند تا از صدمه یا نفوذ جلوگیری شود. همچنین سیم‌های ولتاژ بالا به رنگ روشن هستند و یک کلید اختصاصی برای قطع جریان این ولتاژ طراحی شده است. این کلید به سادگی در دسترس قرار دارد.

  • FDNY XC40 Recharge Profile
  • FDNY XC40 Recharge Grille Event
  • FDNY XC40 Recharge Front Quarter
  • FDNY Volvo Key Handover
  • FDNY Volvo Group Photo
  • FDNY Rescue 1 Truck Volvo
  • FDNY Chief Thomas Richardson
  • FDNY XC40 Recharge Front Quarter Wide (Lead)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا