سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

راهنمای انتخاب رشته به روایت ایران تلنت: بازار داغ کار برای مهندسین صنایع در کشور

پلتفرم ایران تلنت در آخرین گزارش آماری خود سعی کرده برای کسانی که این روزها پاسخ کنکورشان را دریافت کردند یک راهنمایی جامع اعطا کند تا بدانند بازار کار در کشور برای کدام رشته‌ها و دانشجویان کدام دانشگاه داغ‌تر است. بر اساس این آمار، شرکت‌ها بیشتر به دنبال فارغ‌التحصیلان دانشگاه تهران، امیر کبیر و صنعتی شریف هستند و همچنین بازار کار مهندسین صنایع در کنار رشته‌های مدیریت و تجارت بسیار داغ است. رشته‌های رسانه و ارتباطات و هنر نیز کمترین بازار کار را به خود اختصاص داده‌اند.

گزارش آماری ایران تلنت برای راهنمای انتخاب رشته نشان می‌دهد که دانشگاه تهران و امیر کبیر و صنعتی شریف بیشترین سهم شاغلین در کشور را دارند و پس از آن دانشگاه شهید بهشتی و خوارزمی و علامه طباطبایی قرار دارند.

بر اساس این آمار مهندسی صنایع و کسب و کار و مهندسین علوم کامپیوتر بیشترین شانس را برای استخدام در شرکت‌ها دارند. پس از دانشجویان این رشته، رشته‌هایی نظیر حسابداری و مهندسی عمران و مهندس برق و مخابرات بیشترین شانس را برای بازار استخدامی کشور دارند. همانطور که در جدول زیر مشاهده می‌کنید رشته‌های رسانه و ارتباطات و هنر کمترین میزان استخدام را دارند.

آمار ایران تلنت که در صفحه اینستاگرام این وبسایت منتشر شده به میزان استخدام در گروه‌های شغلی مختلف در سال ۱۳۹۹ نیز اشاره دارد. بر اساس این آمار شغل‌هایی که در حیطه فروش و خدمات پس از فروش هستند بیشترین بازار استخدامی در کشور را دارند و پس از آن مشاغل مرتبط با فناوری اطلاعات و برنامه نویسی و بازاریابی و حسابداری بیشترین استخدامی را در بین شرکت‌ها دارند. کارهایی در حوزه گرافیک و عکاسی نیز کمترین استخدامی را دارد.

در بین دانشگاه‌های خارج از پایتخت نیز دانشگاه‌های صنعت نفت و گلستان و شیراز بهترین فرصت‌های شغلی را داشتند. آمار ایران تلنت همچنین می‌گوید که دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی بیشترین فرصت شغلی را برای خود دست و پا کردند.

ایران تلنت متوسط درآمد شغل‌های پرتکرار در رده کارشناسی را نیز منتشر کرده است. بر اساس این گزارش یک برنامه نویس وب در سطح کارشناسی متوسط درآمد ۵.۸ میلیون دارد و پس از آن کارشناسان برنامه ریزی و کنترل پروژه هر کدام ۵.۴ میلیون متوسط درآمدشان است. منشی‌ها ۳.۶ میلیون متوسط درآمد دارند و کارشناس روابط عمومی نیز تقریبا ۴ میلیون درآمد دارد.

در مقطع مدیران میرانی اما این موضوع کمی متفاوت است و افرادی که عضو هیات مدیره شرکت‌ها هستند و یا داروساز و مدیر فنی و مالی هستند درآمد بالاتری نسبت به بقیه دارند. در بین مدیران ارشد نیز مدیرعامل، مدیر ارشد مالی و مدیر ارشدی فنی بیشترین میانگین حقوق را در بازار کار کشور به خود اختصاص داده‌اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا