سرور مجازی
zoomit

گوگل اطلاعات شخصی بیشتری را از نتایج جست‌وجو حذف خواهد کرد

به‌گزارش cnet، گوگل امکانی را برای افراد فراهم کرده تا اطلاعات شناسایی شخصی بیشتری از نتایج جست‌وجو حذف کنند. غول جست‌وجو پیش‌ از این به شخصی اجازه می‌داد تا نتایج را با محتوایی مانند شماره کارت اعتباری و جزئیات حساب بانکی که می‌تواند به سرقت هویت یا کلاهبرداری منجر شود، به‌دست آورد. اکنون این فهرست گسترش پیدا کرده و اطلاعات تماس، از جمله آدرس ایمیل، شماره تلفن و آدرس فیزیکی را شامل می‌شود.

میشل چانگ، مسئول سیاست جهانی جست‌وجوی گوگل، روز چهارشنبه در یک پست وبلاگی نوشت: «دردسترس بودن اطلاعات تماس شخصی به‌صورت آنلاین می‌تواند آزاردهنده باشد و می‌تواند با روش‌های زیان‌آور از جمله آسیب فیزیکی مورد استفاده قرار گیرد.»

گوگل درحال‌حاضر نتایج جست‌وجو را با جزئیاتی مانند شناسه‌های ورود و رمز عبور که خطر هک‌شدن را در بر می‌گیرد، حذف خواهد کرد. حذف این نتایج به‌صورت خودکار نیست. افراد باید درخواستی ارسال کنند که شامل فهرست‌بندی URL‌هایی است که به اطلاعات حساس پیوند می‌دهند. افزون‌براین، گوگل تعیین می‌کند که آیا حذف آن‌ها دسترسی به اطلاعاتی را که قبلاً در اسناد عمومی است یا بخشی از چیزی که «به‌طور کلی سودمند» است، مانند یک مقاله خبری محدود می‌کند یا خیر. چانگ گفت: «درصورت محدود کردن دسترسی به اطلاعات، دیگر حذف نخواهیم کرد.»

گوگل بسته به محتوا و زمینه، احتمال دارد که پیوندها را از تمام نتایج جست‌وجو یا فقط نتایجی که شامل نام شما هستند، حذف کند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • ترفندهای جستجو در گوگل؛ با این قابلیت‌های مخفی، حرفه‌ای‌تر سرچ کنید

چانگ در ادامه متذکر شد که حتی اگر شرکت با حذف اطلاعات شما از نتایج جست‌وجوی گوگل موافقت کند، این به معنای حذف آن از اینترنت نیست. برای مثال، اگر از گوگل بخواهید پستی از انجمن را با آدرس شما در آن حذف کند، هر کسی که به آن انجمن می‌رود می‌تواند آن را ببیند؛ اما اگر کسی «آدرس خانه [نام شما]» را جست‌جو کند، پست نباید ظاهر شود.

دستورالعمل‌های جدید از یک به‌روزرسانی خط‌مشی (policy update) اکتبر ۲۰۲۱ پیروی می‌کند که به خردسالان یا والدینشان اجازه می‌دهد تا درخواست حذف تصاویر خود را از نتایج جست‌وجوی گوگل بدهند.

mydtc.ir

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا