سرور مجازی
اخبار آی تی

افزایش سرمایه صندوق‌های پژوهش و فناوری تا هزار میلیارد تومان

به گزارش ایسنا، صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی تخصصی مواد پیشرفته و انرژی به عنوان پنجاه و نهمین صندوق، صبح امروز با حضور دکتر علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی و دبیر کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری با سرمایه ثبتی ۱۰۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی تخصصی مواد پیشرفته و انرژی قرار است در حوزه اعطای انواع تسهیلات مالی، عاملیت و مدیریت مالی وجوه اداره شده، خدمات توسعه بازار و مشارکت و سرمایه‌گذاری خطرپذیر به متقاضیان خدمات ارائه کند.

پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی و پژوهشگاه مواد و انرژی به عنوان سهامداران بخش دولتی و ۳ شرکت‌ سهامداران بخش خصوصی صندوق پژوهش و فناوری مواد پیشرفته و انرژی هستند.

دکتر علی وحدت در این مراسم که در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران برگزار شد، اظهار کرد: با حمایت‌های صندوق نوآوری از صندوق‌های پژوهش و فناوری، عملکرد و فعالیت‌های این صندوق‌ها در طول دو سال گذشته قابل مقایسه با گذشته نیست. سرمایه صندوق‌های پژوهش و فناوری طی دو سال اخیر به حدود هزار میلیارد تومان رسیده است، یعنی این سرمایه رشد بیش از ۲۵ برابری را تجربه کرده است.

وی در ادامه با اشاره به خدمات صندوق های پژوهش و فناوری به اکوسیستم نوآوری کشور، گفت: طی دو سال اخیر، تعداد صدور ضمانت‌نامه برای شرکت‌های دانش بنیان توسط این صندوق ها حدود ۱۰۰ برابر و میزان تسهیلات اعطایی نیز بیش از ۲۵ برابر رشد کرده است. در این میان صندوق‌های پژوهش و فناوری به عنوان یکی از عاملان صندوق نوآوری و شکوفایی، نیازهای شرکت‌های فعال در اکوسیستم را تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان به صورت تسهیلات تامین می‌کنند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر ضرورت تقویت سرمایه‌گذاری خطرپذیر در صندوق‌های پژوهش و فناوری، تصریح کرد: صندوق‌های پژوهش و فناوری باید جرات سرمایه‌گذاری خطرپذیر را پیدا کنند، بنابراین مهمترین تحرک صندوق پژوهش و فناوری مواد پیشرفته و انرژی نیز باید در حوزه VC باشد تا بتواند به تیم‌های فناور فعال در این حوزه کمک کند.

وحدت با اشاره به اینکه پول نیاز اولیه هر شرکتی برای آغاز فعالیت اقتصادی است، اظهار کرد: صندوق‌های پژوهش و فناوری برای رفع این نیاز در میان شرکت‌های دانش بنیان و فناور تشکیل شده اند. طی دو سال اخیر برخی صندوق‌ها بسیار موفق عمل کردند، چرا که تیم همیشگی و هدایتگر آن‌ها فعال بودند، اما مواردی را نیز داشتیم که منجر به لغو مجوز برخی صندوق‌ها شد.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، وی در ادامه با اشاره به فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران، گفت: این شرکت‌ها می‌توانند از طریق صندوق پژوهش و فناوری مواد پیشرفته و انرژی از تسهیلات صندوق نوآوری تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان بهره‌مند شوند. اگر این شرکت‌ها، عملکرد اولیه خوبی داشته باشند، سایر تسهیلات و خدمات صندوق نوآوری از جمله خدمت هم‌سرمایه‌گذاری، می‌تواند ابزار خوبی برای آنها باشد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا