سرور مجازی
فضای مجازی

کرونا تقاضا برای سفرهای هوایی در جهان را 63 درصد کاهش داد

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشا تودی، انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) اعلام کرد محدودیت‌های کرونایی سفرهای هوایی را تا حد قابل ملاحظه‌ای پایین آورده‌اند. گزارش این انجمن کاهش 63 درصدی سفرهای هوایی را در ماه مه 2021 نسبت به همین زمان در 2019 نشان می‌دهد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

یاتا اعلام کرد سفرهای هوایی در ماه مه با وجود کاهش نسبت به سطح قبل از کرونا، 2.5 درصد بالاتر از ماه قبل بوده است. تقاضا برای سفرهای بین‌المللی در ماه مه 85.1 درصد پایین‌تر از همین ماه در 2019 بوده ولی تقاضا برای سفرهای داخلی تنها 23.9 درصد نسبت به سطح قبل از کرونا کاهش داشته است.

ویلی والش، مدیرعامل یاتا گفت:«پیشرفت‌های مثبتی دیده می‌شود و برخی بازارهای بین‌المللی به روی مسافران واکسینه شده باز شده‌اند».

افزایش فشار شرکت‌های هواپیمایی و گردشکری انگلیس برای کاهش محدودیت‌های سفرمسافران پروازهای کاری در اروپا پس از پایان کرونا نیز کمتر به سفر می‌روند

طبق گزارش یاتا، حمل و نقل هوایی در چین و روسیه رشد مثبتی را نسبت به سطح قبل از کرونا نشان می‌دهد، در حالیکه شرایط در ژاپن و هند به خاطر افزایش اخیر موارد ابتلا به کرونا، بسیار بدتر از 2019 است.

والش گفت کشورها باید همکاری بهتری برای کمک به بهبودصنعت هوانوردی داشته باشند مخصوصاً در زمینه تست‌های کرونا. مدیرعامل یاتا عقیده دارد بیشتر دولت‌ها تنها راه مبارزه با کرونا را بستن مرزها و قرنطینه مسافران ورودی می‌دانند.

اطلاعات یاتا همچنین نشان می‌دهد بازار پروازهای باربری در جهان رشد قابل توجهی داشته و 9.4 درصد نسبت به ماه مه 2019 افزایش یافته است. تقاضا برای این پروازها 0.4 درصد نسبت به ماه قبل بالا رفته که سیزدهمین ماه پیاپی رشد را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/2

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا