سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

Parallels 17 با امکان اجرای ویندوز ۱۱ روی مک از راه رسید

نسخه نهایی ویندوز ۱۱ به‌زودی منتشر می‌شود و شرکت Parallels می‌خواهد کاربران مک هم قادر به تجربه نسل جدید سیستم عامل مایکروسافت درون یک پنجره باشند. به همین دلیل این کمپانی Parallels Desktop 17 را منتشر کرده تا امکان نصب ویندوز ۱۱ روی مک‌های اپل فراهم شود.

نرم افزار جدید Parallels از مک‌های مجهز به چیپ اینتل و M1 پشتیبانی می‌کند، اما در حال حاضر کاربران مک M1 تنها می‌توانند پیش نمایش ویندوز ۱۱ را تجربه کنند، البته نسخه نهایی این سیستم عامل ردموندی‌ها هنوز منتشر نشده. به گفته Parallels، زمانی که نسخه نهایی ویندوز ۱۱ منتشر شود کاربران می‌توانند با نرم افزار این کمپانی آن را روی مک M1 اجرا کنند.

در مک‌های مجهز به پردازنده‌های اینتل، کاربران همچنان می‌توانند از ماشین مجازی استفاده کنند که قادر به پشتیبانی از نسخه‌های قدیمی ویندوز و مک او اس است. این محصولات همچنین می‌توانند ۸ توزیع لینوکس را اجرا کنند که این تعداد برای مک‌های M1 به ۴ می‌رسد.

در Parallels Desktop 17 با عملکرد بالاتری نسبت به گذشته روبه‌رو هستیم و فرقی نمی‌کند مشغول استفاده از مک M1 یا مجهز به پردازنده‌های اینتل باشید. به گفته این کمپانی، ادامه کار با ویندوز و لینوکس در این نرم افزار تا ۳۸ درصد افزایش پیدا کرده و گرافیک‌های OpenGL می‌توانند تا ۶ برابر سریعتر نسبت به نسخه قبلی کار کنند.

Parallels 17 ویندوز ۱۱

بهبودهای مخصوص این برنامه برای مک‌های M1 شامل ۲۰ درصد عملکرد سریعتر حافظه در زمان استفاده از پیش نمایش ویندوز ۱۰ می‌شود و البته در گرافیک DirectX هم تا ۲۸ درصد عملکرد بهتری از خودش نشان می‌دهد. این نتایج از سوی Parallels منتشر شده‌اند و نمی‌توان آن‌ها را تایید کرد. با این وجود یکی از اهداف اصلی Parallels برای انتشار این نسخه، بهبود عملکرد بوده است.

در این نسخه با قابلیت‌های جدیدی روبه‌رو هستیم. برای مثال این کمپانی حالت «Coherence» را بهبود داده. در این حالت می‌توانید برنامه ویندوزی را بدون باز کردن آن در رابط کاربری کامل ویندوز، اجرا کنید. در این نسخه صفحات مربوط به خاموش کردن، آپدیت‌ها و لاگین به حساب در پنجره به نمایش گذاشته می‌شوند تا بتوانید راحت‌تر با آن‌ها در پس زمینه کار کنید. قابلیت درگ و دراپ میان برنامه‌های مک و ویندوز هم بهبود پیدا کرده و برای مثال می‌توانید متن و تصاویر را هایلایت کرده و میان آن‌ها منتقل کنید.

در Parallels Desktop 17 با چیپ TPM مجازی هم روبه‌رو هستیم و که امکان Secure Boot در ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ را ممکن می‌کند. در صورتی که همچنان در نسخه نهایی ویندوز ۱۱ نیازی به چیپ TPM باشد، Parallels با این چیپ مجازی پیش‌نیاز سیستم عامل آینده ردموندی‌ها را برآورده می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا