سرور مجازی
اخبار آی تی

ده‌ها سرای نوآوری تخصصی در استان‌ها بزودی راه اندازی می‌شود

به گزارش ایسنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی در سفر یک روزه به استان مرکزی، دو سرای نوآوری «سلامت کار» و «بازیافت و پسماند» و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک را افتتاح کرد. وی پس از افتتاح مجموعه مراکز تحقیقاتی سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک که در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۲۰۰ متر مربع و در سه طبقه راه اندازی شده است، از سه مرکز تحقیقاتی و ۱۵ شرکت دانش بنیان و هسته فناور مستقر در سراهای نوآوری این واحد دانشگاهی بازدید کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این بازدید ۴ ساعته از مرکز تحقیقات علوم گیاهی کاربردی، آزمایشگاه تحقیقات جلبک، آزمایشگاه تحقیقاتی آفت کش و مولکولی، مرکز تحقیقات علوم اعصاب کاربردی و یکی از شرکتهای دانش بنیان تولید کننده نمونه اولیه واکسن خوراکی علیه ویروس کرونا مبتنی بر پروبیوتیک نوترکیب، هسته فناور بتا، تولیدکننده محصولات کنترل کننده و هوشمندسازی مزارع پرورش ماهی، گلخانه ها، شرکت تولید کننده نرم افزار پلاک خوان خودرو، هسته فناور تولید کننده دستگاه تلفیق سیستم نوروفیزیک به وسیله Olfactory traing و ماسک درون بینی ضد ویروسهای تنفسی، هسته فناور تولید کننده کرمهای میل ورم برای تغذیه حیوانات خانگی بازدید به عمل آورد.

طهرانچی در حاشیه این بازدیدها، گفت: بسیار خوشحالم که امروز شاهد به ثمر رسیدن سراهای نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی بودم. دانشگاه آزاد اسلامی در نگاه تحولی خود زیست بوم صفر تا صد کسب و کارهای دانش بنیان را مورد توجه قرار داده و امیدواریم با آغاز به کار سراهای نوآوری در این دانشگاه کارهای خوبی انجام شود و بتواند برای اقتصاد استان امیدبخش و مؤثر باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: تلاش ما این است که جوانان با ورود به دانشگاه آزاد اسلامی بدانند که به راحتی می توانند با استفاده از تخصص و مهارت خود درآمدزایی داشته باشند. برای تحقق این هدف دیگر وظیفه دانشگاه فقط آموزش و برگزاری کلاس ها نیست، بلکه دانشگاه باید بستر مهارت آموزی و ایجادکننده شرایط برای درآمدزایی دانشجویان باشد. خوشبختانه کارهای خوبی در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی انجام شده و طرح های کاربردی در حال انجام است. امیدواریم با راه اندازی سراهای نوآوری سلامت کار و بازیافت و پسماند در این دانشگاه بتوانیم علاوه بر برطرف کردن معضلات زیست محیطی، به اقتصاد استان نیز کمک کنیم.

وی با تأکید بر اینکه سراهای نوآوری، ایده ای برای رسیدن به دانشگاه نوآور است، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با ایجاد این سراها تلاش دارد که از علم، ثروت تولید کند. هم اکنون نیز شاهد آن هستیم که دو سرای نوآوری در محل پردیس سابق واحد اراک راه اندازی شد که این افتتاح مانند افتتاح دانشگاه جدید با هدف حل مسأله و اشتغال دانش بنیان است که به جوانان می آموزد چگونه از علم خود به درآمد و ثروت برسند.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، طهرانچی افزود: دانشجویان، اساتید، هسته های فناور و شرکت های دانش بنیان در این مسیر نیازمند حمایت و پشتیبانی هستند که دانشگاه آزاد اسلامی برای رفع این دغدغه اقدام به راه اندازی اولین و بزرگترین صندوق پژوهشی غیردولتی کرده و به زودی ده ها سرای نوآوری متناسب با موضوعات تخصصی در دیگر استان ها نیز راه اندازی خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در بازدیدهایی که از مجموعه مراکز تحقیقاتی و سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی داشتم، طرح ها و ایده های بسیار خوبی، ارائه و مقرر شد در هفته های آینده درباره نحوه حمایت دانشگاه آزاد اسلامی از پروژه ها و طرح های دانش بنیان و نوآور تصمیم گیری شود.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا