سرور مجازی
فضای مجازی

کسری بودجه 4.6 میلیارد ریالی عربستان در فصل بهار

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، عربستان کسری بودجه 4.6 میلیارد ریالی (1.23 میلیارد دلار) خود را در سه ماهه دوم سال جاری میلادی اعلام کرد که نسبت به 109.2 میلیارد ریال گزارش شده در همین فصل در سال گذشته میلادی یعنی در بحبوحه سقوط قیمت نفت، کاهش داشته است.

بزرگترین اقتصاد دنیای عرب و بزرگترین صادر کننده نفت دنیا 248 میلیارد ریال در این دوره درآمد داشته است. درآمد نفتی عربستان 38 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به 132.15 میلیارد ریال در سه ماهه دوم رسیده است.

درآمد غیرنفتی هم از 38.23 میلیارد ریال سال گذشته تا 115.96 میلیارد ریال بالا رفته است.

افزایش 550 هزار بشکه‌ای ظرفیت تولید نفت عربستان تا 2025افزایش سود شرکت آرامکوی عربستان در فصل بهار

اقتصاد عربستان در فصل بهار برای اولین بار از آغاز همه گیری کرونا رشد کرد که نتیجه 10.1 درصد رشد بخش غیر نفتی آن بود.

وزارت دارایی عربستان اعلام کرد هزینه عمومی در این کشور در سه ماهه دوم برابر با 252.7 میلیارد ریال بوده که چهار درصد نسبت به همین دوره در سال گذشته افزایش داشته است.

عربستان در سال گذشته میلادی جهت جبران خالی شدن خزانه خود به خاطر سقوط قیمت نفت ناشی از همه گیری کرونا، اقداماتی مانند 3 برابر کردن مالیات بر ارزش افزوده و حذف مستمری ها را در پیش گرفت.

طبق گزارش صندوق بین المللی پول،کسری بودجه عربستان در سال گذشته تا 11 درصد تولید ناخالص داخلی آن بالا رفته بود. این صندوق انتظار دارد کسری بودجه سالانه عربستان تا 4.2 درصد تولید ناخالص داخلی آن در سال جاری میلادی کاهش یابد.

انتهای پیام/11

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا