سرور مجازی
اخبار آی تی

تجاری‌سازی محصولات زیستی گامی به جلو برمی‌دارد

به گزارش ایسنا، این نشست تخصصی با محوریت «تجاری‌سازی زیست‌فناوری»، «توسعه ابزارهای سرمایه‌گذاری» و «تامین مالی در بیوتکنولوژی» با حضور مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری و مهدی الیاسی معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

چهارمین همایش بین المللی و دوازدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی میزبان نشست تخصصی «زیست‌فناوری؛ یک گام به جلو» است که به شکلی مجازی و با تلاش ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، انجمن بیوتکنولوژی ایران، مرکز رشد زیست فناوری پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری برگزار می‌شود.

در دو دهه اخیر با توجه به اهمیت داروهای حاصل از زیست‌فناوری و نقش موثر آن‌ها در درمان بسیاری از بیماری‌ها، روند تجاری‌سازی و فروش این محصولات از رشد چشم‌گیری در دنیا برخوردار بوده است و بسیاری از شرکت های بزرگ با سرمایه‌گذاری در این حوزه سودهای کلان اقتصادی برای خود و کشورشان کسب کرده‌اند.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، این صنعت جهانی در ایران نیز روند رو به رشدی را تجربه کرده و فناوران داخلی توانستند طی این چند سال، ایران را به یکی از کشورهای توسعه یافته در این حوزه بدل کنند. اما تجاری‌سازی محصولات تولید شده در کشور خود موضوع مهمی است که قرار است در این رویداد فناورانه مورد بررسی قرار گیرد و راه‌های عملیاتی کردن و سرعت بخشیدن به آن ارائه شود.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا