سرور مجازی
اقتصادی

گوشت گوسفندی ۳۹۰ هزار تومانی را از این فروشگاه ها بخرید

گوشت گوسفندی ۳۹۰ هزار تومانی را از این فروشگاه ها بخرید

توزیع گوشت‌های وارداتی با نرخ تنظیم بازار در فروشگاه‌های زنجیره‌ای طی یک ماه اخیر بدون وقفه ادامه داشته و گرچه تاثیر کاهشی بر قیمت گوشت در مغازه‌های سطخ شهر نداشته اما روند افزایش قیمت را متوقف کرده است.

رصد قیمت گوشت در مراکز مختلف عرضه این محصول نشان می‌دهد در حالی که مغازه‌های قصابی سطح شهر هر کیلو شقه گوسفندی درجه یک را همچنان با قیمت یک ماه پیش یعنی حدود ۵۰۰ هزار تومان و هر کیلو گوشت تفکیک شده را بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان عرضه می‌کنند. در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه‌ و تره‌بار هر کیلو گوشت گرم وارداتی بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان ارزان‌تر در دسترس مصرف‌کنندگان قرار گرفته است.

نکته قابل توجه در واردات اخیر گوشت قرمز به کشور این است که بر خلاف تجربه قبلی، مصرف‌کنندگان کیفیت گوشت‌های وارداتی را بسیار خوب ارزیابی می‌کنند.
گوشت گرم گوسفندی تنظیم بازاری بسته به نوع آن، با قیمت بین ۳۱۰ تا ۳۹۰ هزار تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره‌بار و همچنین فروشگاه‌های اینترنتی عرضه می‌شود.

گوشت قرمز ایران در عمان؛ ایران به دنبال گوشت کنیایی و پاکستانی!

قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی، قیمت هر کیلوگرم شقه تنظیم بازاری را حدود ۲۶۰ تا ۲۷۰ هزار تومان عنوان کرد و درباره تنوع قیمت گوشت‌های تنظیم بازاری گفت: لاشه‌ها بر اساس کیفیت، قطعه‌بندی می‌شود و تعیین قیمت فرمول مشخصی دارد به این ترتیب که گران‌ترین و با کیفیت‌ترین قطعات که ران و سردست است، حداکثر به نرخ ۳۹۰ هزار تومان در بسته‌بندی به فروش می‌رسد و سایر قطعات قیمت کمتری دارند.

به گفته علیرضا پیمان پاک، قیمت در میادین میوه و تره‌بار به دلیل عرضه غیرقطعه‌بندی، حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان از محصول قطعه‌بندی ارزان تر است.

آغاز روندکاهش قیمت گوشت گوسفندی

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی نیز از ایجاد ثبات و آرامش در بازار گوشت قرمز در نتیجه واردات مستمر خبر داد و گفت: در حال حاضر با افزایش توزیع گوشت‌های وارداتی قیمت گوشت گوسفندی در بازار روند کاهشی به خود گرفته است.

علی‌اصغر ملکی، قیمت کنونی هر کیلو بره زنده نر درجه یک را بین ۱۷۰ تا ۲۰۰ هزار تومان، حداکثر قیمت هر کیلو شقه نر گوسفندی را ۴۳۵ هزار تومان و هر کیلو شقه گوسفندی ماده را بین ۴۱۰ تا ۴۱۵ هزار تومان اعلام کرد.

وی با استقبال از اقدام دولت در زمینه واردات گوشت گرم، این امر را موجب جلوگیری از سودجویی دلال‌ها و واسطه‌ها دانست و خواستار تداوم واردات شد. ملکی همچنین وجود دام زنده مازاد در کشور را به شدت تکذیب کرد و گفت: برخی با ادعای وجود مازاد دام زنده در کشور به دنبال گرفتن مجوز صادرات و فروش دام زنده با نرخ ارز آزاد بودند که همین مسأله کشور را با کمبود دام زنده روبرو کرده است.

۲۲۰۲۲۳

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا