سرور مجازی
اخبار آی تی

۱۲ خدمت صندوق نوآوری برای حفظ مالکیت فکری دانش‌بنیان‌ها/ حمایت از ثبت حق به نژادی

به گزارش ایسنا مهندس الهه بذر افشار، کارشناس مالکیت فکری صندوق نوآوری و شکوفایی در نشست معرفی خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی در حوزه دارایی‌های فکری که امروز به صورت آنلاین برگزار شد، گفت: خدمات مالکیت فکری صندوق نوآوری و شکوفایی شامل ۱۲ زیر خدمت می‌شود که به این شرح است:

نیازسنجی
جستجوی دانش پیشین
تحلیل پتنت
تحلیل نقض پتنت
تدوین پیش نویس قرارداد
مشاوره و ثبت نشان تجاری در خارج از کشور
ثبت درخواست موقت PCT همراه با ایالات متحده امریکا
مشاوره و ثبت اختراع در خارج از کشور
مشاوره و ثبت اختراع داخل
مشاوره و ثبت طرح صنعتی در داخل کشور
مشاوره و ثبت طرح صنعتی در خارج از کشور
ثبت حق به نژادی

وی مهمترین گام در مدیریت مالکیت فکری را نیازسنجی و یا ممیزی دارایی‌های فکری دانست و گفت: این امر به شناسایی دارایی‌های فکری شرکت‌ها، اولویت بندی حفاظت از دارایی‌های فکری شرکت و انتخاب بهترین راهکار حفاظت از دارایی‌های فکری شرکت‌ها کمک خواهد کرد و در این زمینه از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی ۹۰ درصد هزینه‌های نیازسنجی تا سقف ۵ میلیون تومان به شرکت‌ها اعطا خواهد شد.

بذر افشان با اشاره به خدمت "تحلیل پتنت"، توضیح داد: هدف از این خدمت یافتن خوراک تحقیقاتی مراکز نوآوری و تحقیق و توسعه، اجتناب از دوباره کاری‌های پژوهشی و هدر رفتن سرمایه، ارائه راه حل‌های موجود برای رفع مشکلات فناورانه و شناسایی فناوری‌های کلیدی و رقبا است، بر این اساس صندوق ۷۵ درصد از هزینه‌های فرآیند تحلیل پتنت تا سقف ۲۰ میلیون تومان را بلاعوض اعطا خواهد کرد.

کارشناس مالکیت فکری صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: با تحلیل نقض پتنت، به شرکت‌هایی که دارای محصولات مهندسی معکوس هستند، در زمانی که در نمایشگاه‌های خارجی مشارکت می‌کنند کمک خواهد شد تا از پرداخت غرامت‌های سنگین ناشی از نقض دارایی‌های فکری جلوگیری شود.

به گفته وی صندوق نوآوری و شکوفایی ۷۵ درصد از هزینه‌های تحلیل نقض پتنت تا سقف ۷ میلیون تومان را بلاعوض تامین خواهد کرد.

بذر افشان اضافه کرد: علاوه بر آن صندوق ۷۵ درصد از هزینه‌های "تدوین پیش نویس قرارداد را تا سقف ۸ میلیون تومان تامین خواهد کرد. این قرارداد شامل "لیسانس انحصاری یا غیر انحصاری"، "فرانشیز"، "محرمانگی"، "فروش" و " همکاری تحقیق توسعه" می‌شود.

به گفته وی از سوی صندوق نوآوری ۹۰ درصد زیر خدمت "جستجوی دانش پیشین" که موجب افزایش قابلیت دفاع کردن از پتنت و مشخص کردن محدوده ادعا بدون نقض پتنت دیگران می‌شود، پرداخت می‌شود که تا سقف ۵ میلیون تومان است.

کارشناس مالکیت فکری صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: "ثبت اختراع" از دیگر خدمات این صندوق است که برای ثبت اختراع داخل کشور ۸۵ درصد هزینه‌ها تا سقف ۹ میلیون تومان و برای ثبت اختراع در سایر کشورها ۹۰ درصد هزینه‌ها تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض به شرکت‌ها اعطا می‌شود. همچنین ۹۰ درصد هزینه‌های ثبت اختراع در امریکا تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد ثبت تقاضانامه PCT یا ثبت موقت امریکا تا سقف ۷۰ میلیون تومان از سوی صندوق به شرکت‌ها اعطا می‌شود، خاطر نشان کرد: ۸۵ درصد هزینه‌های ثبت نشان تجاری در داخل تا سقف ۴ میلیون تومان و ۸۵ درصد ثبت نشان تجاری در خارج از کشور تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان اعطا می‌شود.

بذر افشان با بیان اینکه ۸۵ درصد هزینه ثبت طرح صنعتی در داخل کشور تا سقف ۵ میلیون تومان و ۸۵ درصد هزینه‌های ثبت طرح صنعتی در خارج از کشور تا سقف ۴۵ میلیون تومان از سوی این صندوق به شرکت‌ها پرداخت می‎‌شود، گفت: علاوه بر اینها خدمت جدید "ثبت به نژادی" به خدمات صندوق اضافه شده است که بر اساس آن ۸۵ درصد هزینه‌های آن تا سقف ۲۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

وی ثبت و معرفی ارقام جدید گیاهی، حفظ حقوق مالکیت فکری به نژادگران و حقوق انحصاری تولید، تکثیر، فروش و جلوگیری از واردات ارقام جدید گیاهی به مدت ۱۸ سال را از مزایای ثبت حق به نژادی عنوان کرد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا