سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

اسپیس ایکس و GEC امکان نمایش تبلیغات با دوج‌کوین را در فضا ممکن می‌کنند

اسپیس ایکس با همکاری شرکت تحقیقاتی کانادایی Geometric Energy Corporation می‌خواهد یک بیلبورد تبلیغاتی به مدار زمین بفرستد و با دریافت دوج‌کوین به افراد اجازه نمایش تبلیغات، لوگو یا آثار هنری را در فضا بدهد.

«ساموئل راید»، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل GEC اخیرا در مصاحبه‌ای اعلام کرده که این شرکت در حال توسعه ماهواره‌ای به نام CubeSat با یک نمایشگر پیکسلی و یک مونوپاد سلفی است و می‌تواند تبلیغات و سایر محتواهای مدنظر مشتریان را به نمایش بگذارد.

ماهواره CubeSat سوار بر موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس به فضا می‌رود و قبل از قرار گرفتن این فضاپیما در مسیر حرکت به سمت ماه از آن جدا شده و در مدار مستقر می‌شود. سپس مونوپاد سلفی پخش زنده نمایشگر دستگاه را روی پلتفرم یوتیوب یا توییچ آغاز می‌کند. به گفته راید، CubeSat قرار است در اوایل سال ۲۰۲۲ پرتاب شود.

زمانی که فعالیت ماهواره در مدار آغاز شد، می‌توانید پیکسل‌های نمایشگر را برای مدت مشخصی خریداری کنید و داده‌های مدنظر خود را به نمایش درآورید. در مجموع پنج توکن برای فروش عرضه می‌شود: بتا برای موقعیت X، «رو» برای موقعیت Y، گاما برای روشنایی، «کاپا» برای رنگ و «کسی» (XI) برای مقدار زمان نمایش.

شرکت‌ها، هنرمندان و هر کسی که علاقه‌مند باشد می‌تواند توکن‌ها را با استفاده از رمزارزها تهیه کند. GEC امیدوار است که در آینده پشتیبانی از پرداخت با دوج‌کوین را به این سیستم بیاورد. راید می‌گوید: «من می‌خواهم بستری برای دسترسی منصفانه به فضا و مشارکت غیرتمرکز در این حوزه ایجاد کنم. امیدوارم مردم پول خود را صرف نمایش محتواهای نامناسب یا توهین‌آمیز نکنند.»

مدیرعامل GEC هنوز فاش نکرده که هزینه ارسال و نگهداری از هر ماهواره CubeSat چقدر خواهد بود. اما با توجه به زمان، تلاش و هزینه‌ای که برای ارسال این بیلبورد به فضا صرف خواهد شد، نباید انتظار داشته باشیم که هزینه نمایش تبلیغات چندان ارزان باشد. اسپیس ایکس هنوز به درخواست رسانه‌ها برای اظهارنظر درباره این خبر واکنشی نشان نداده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا