سرور مجازی
اقتصادی

نظر وزیر نفت درباره‌ی قیمت بنزین

نظر وزیر نفت درباره‌ی قیمت بنزین

جواد اوجی درخصوص رکورد مصرف روزانه ۱۳۷ میلیون لیتری بنزین گفت: با توجه به تردد بسیار سنگین مسافران در محورهای شمال شرق کشور به‌ ویژه در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و حتی شمال کشورمصرف بنزین رکوردهای جدیدی را تجربه کرده است.

وزیر نفت ادامه داد: این مساله را پیش‌بینی کرده بودیم و نه در بحث تولید و نه در بحث ذخیره‌سازی غافلگیر نشدیم. در بحث تأمین سوخت، همکاران ما در همه جایگاه‌ها به صورت شبانه‌روزی فعال هستند و عملیات سوخت‌گیری به نحو مطلوب انجام می‌شود.

اوجی گفت: عمده میادین نفتی و پالایشگاه‌ها در جنوب کشور هستند و به همین دلیل سوخت‌رسانی به مبادی مصرف، که عمدتاً در مرکز و شمال شرق کشور هستند، به‌وسیله تانکرهای سوخت‌رسان انجام می‌شود.

عمده پالایشگاه‌های بنزین در استان هرمزگان و خوزستان هستند

وی درباره قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی و تکلیف وزارت نفت مبنی‌ بر انتقال حداکثری انرژی با خط لوله یا خطوط راه آهن گفت: در دولت‌های قبل، احداث خطوط جدید فراورده‌های نفتی نداشتیم. با شروع دولت سیزدهم در سطح وزارت نفت برای احداث خطوط لوله فرآورده‌های نفتی از پالایشگاه‌هایی که در سمت جنوب کشور هستند برنامه‌ریزی شد. عمده پالایشگاه‌های بنزین در استان هرمزگان و خوزستان هستند.

وزیر نفت گفت: خوشبختانه طراحی خطوط شکل گرفته و احداث این خطوط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی را شروع کرده‌ایم. طول این خطوط لوله ۱۵۰۰ کیلومتر است که ظرف ۲۰ روز آینده فاز اول آن به طول ۴۶۰ کیلومتر از استان هرمزگان تا جنوب استان کرمان، سمت رفسنجان به بهره‌برداری می‌رسد.

اوجی گفت: با بهره‌برداری از این فاز و حمل‌ونقل فرآورده‌های نفتی از طریق آن، حدود ۲۰۰۰ تانکر سوخت از این ناوگان در مسیر هرمزگان تا جنوب کرمان کاسته می‌شود و سرعت انتقال فرآورده‌ها به مبادی مصرف افزایش می‌یابد. ادامه این خط لوله که از جنوب کرمان تا خراسان رضوی کشیده می‌شود ظرف دوسه سال آینده به اتمام می‌رسد.

وی تأکید کرد: این خط لوله به طول ۴۶۰ کیلومتر «تابش» نام دارد و صفر تا صد این طرح در دولت سیزدهم انجام شده است و تا ۲۰ روز آینده افتتاح می‌شود.

اوجی درباره خط لوله پارس گفت: یک انشعاب از همین خط لوله گرفته شده که به سمت استان فارس می‌رود و طراحی آن هم رو به اتمام است. با ابتکار دولت سیزدهم حمل فرآورده‌های نفتی با تانکر سوخت کاهش می‌یابد و از طریق خطوط لوله صورت می‌گیرد.

وزیر نفت درباره تولید بنزین در دولت سیزدهم گفت: شروع کار ما در این دولت با افزایش تولید بنزین در پالایشگاه‌ها رقم خورد. امروز در مقایسه با شروع به کار دولت سیزدهم، نزدیک به ۱۵ میلیون لیتر افزایش تولید بنزین داشتیم. همچنین سال گذشته، فاز دوم پالایشگاه آبادان افتتاح شد که کمک شایانی به تولید بنزین کرد. احداث پتروپالایشگاه‌ها نیز در دستور کار و از سایر اقدامات دولت سیزدهم برای تولید فرآورده‌های نفتی است.

اوجی درباره افزایش قیمت بنزین خاطرنشان کرد: هیچ گونه بحث افزایش قیمت در برنامه نداریم و برخی رسانه‌ها به موضوع افزایش قیمت بنزین دامن می‌زدند تا آرامش مردم را برهم بزنند. نه در بحث قیمت و نه در بحث توزیع بنزین مشکلی نداریم.

وی با اشاره به ترددهای سنگین در محورهای شمال و شمال شرق کشور به‌خصوص محورهای منتهی به خراسان از مردم خواست با رانندگان تانکرهای سوخت در جاده‌ها همکاری کنند تا هرچه سریع‌تر به مبادی مصرف برسند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا