سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

ناسا برای یکسال تجربه زندگی مریخی شروع به استخدام داوطلب کرد

ناسا در حال آماده‌سازی فضانوردان برای سفر به مریخ است. چنین سفری قطعا خطرهایی خواهد داشت که تاکنون آن‌ها را تجربه نکرده‌ایم. بنابراین فضانوردان باید در شرایطی شبیه به مریخ آموزش‌هایی را بگذرانند تا بتوانند با آمادگی کامل در واقعیت با مشکلات این سیاره مواجه شوند. در همین راستا ناسا تصمیم گرفته تا چهار داوطلب را در کمپ Mars Dune Alpha به مدت یکسال آموزش دهد.

این کمپ ۱۶۰ متر مربعی با تکنولوژی پرینت سه بعدی ساخته شده که در واقع شبیه‌سازی یک کمپ مریخی روی زمین است. داوطلبان در این شرایط کارهایی مانند پیاده‌روی فضایی انجام خواهند داد. علاوه بر این، در چنین شرایطی راه‌های ارتباطی محدود، مواد غذایی و منابع هم محدود خواهند بود و افراد چندین بار خراب شدن تجهیزاتشان را تجربه خواهند کرد.

آماده‌سازی کمپ Mars Dune Alpha

ناسا در نظر دارد تا سه دوره از این کمپ‌ها را برگزار کند که اولین دوره در پاییز سال بعد اجرا خواهد شد. تمام مواد غذایی داوطلبان در این مدت، غذاهای فضایی خواهد بود. همچنین، فعلا برای کمپ پنجره‌ای در نظر گرفته نشده است. احتمالا در این برنامه، داوطلبان در برنامه کاری خود باید چند گیاه نیز پرورش دهند.

ناسا از جمعه فرم درخواستی را روی وبسایت خود قرار داده‌ تا بتواند داوطلبان مورد نظر خود را با شرایطی خاص پیدا کند. فرد مورد نظر باید مدرک کارشناسی ارشد علوم پایه و مهندسی و یا تجربه خلبانی داشته باشد. تنها شهروندان آمریکایی و یا افراد مقیم آمریکا می‌توانند اقدام کنند. سن داوطلب باید بین ۳۰ تا ۵۵ سال باشد و در شرایط مناسب جسمی قرار داشته باشد. همچنین فرد داوطلب نباید هیچ مشکلی مربوط به رژیم غذایی داشته باشد و مستعد بیماری‌های حرکتی نیز نباشد.

چنین شرایطی نشان می‌دهد که ناسا به دنبال افرادی می‌گردد که شرایطی شبیه به فضانوردان دارند. افرادی که در کمپ مریخی حضور خواهند داشت بسیار شبیه به کسانی خواهند بود که در واقعیت به مریخ می‌روند. به همین دلیل چنین تجربه‌ای می‌تواند از همه نظر خوب باشد و همه چیز درست پیش برود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا