سرور مجازی
اقتصادی

قفل ثبت‌نام وام ودیعه مسکن باز می‌شود؟

به گزارش دیتاسنتر من، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی از تصویب وام ودیعه مسکن در جلسه عصر امروز شورای عالی پول و اعتبار خبر داد.
انتظار می‌رود در صورت تصوب این وام و ابلاغ اجرای آن، نام‌نویسی از متقاضیان وام ودیعه مسکن آغاز شود.

مسئولیت نام نویسی از متقاضیان وام ودیعه مسکن بر عهده وزارت راه و شهرسازی است.

در روزهای اخیر این وزارتخانه اعلام کرد: به دلیل ابلاغ نشدن بخشنامه وام ودیعه مسکن سال ۱۴۰۱ امکان نام‌نویسی از متقاضیان آن وجود ندارد.

پرداخت تسهیلات کرایه‌خانه از بعد پاندمی کرونا آغاز شد. در این دوران تبعات اقتصادی کرونا مشکلات اقتصادی فراوانی را برای اقشار مختلف جامعه ایجاد کرد.

بازار مسکن و به ویژه بازار رهن و اجاره یکی از کانون‌های لطمات اقتصادی پاندمی کرونا بود. بسیاری از مستاجران در شرایط نامناسب اقتصادی، ناگزیر به قبول شرایط صاحبخانه‌ها برای افزایش اجاره بودند.

وام ودیعه مسکن از کجا آمد؟

در مواجهه با این وضعیت، دولت وقت دو تصمیم جدید گرفت، یکی پرداخت تسهیلات جدیدی تحت عنوان ودیعه مسکن به مستاجران و دیگری تعیین سقف افزایش اجاره خانه برای صاحبخانه‌ها.

در ادامه همین اتفاقات، دولت برای سال ۱۴۰۱ مبالغ مربوط به این تسهیلات را به روز کرد. ارزش آن ۶۰ میلیون تومان برای صاحبخانه‌های پایتخت، ۴۵ میلیون تومان برای کلانشهرها و ۳۵ میلیون تومان برای سایر شهرهاست.

خبر نرخ‌گذاری جدید دولت برای تسهیلات در تاریخ هجدهم اردیبهشت منتشر شد. به نظر می‌رسد جلسه عصر امروز شورای عالی پول و اعتبار برای تصویب نهایی این وام با مصوبه هفته گذشته ستاد تنظیم بازار ارتباط مستقیم داشته باشد.

پنجشنبه گذشته اعلام شد که در این ستاد تکلیف افزایش سقف افزایش اجاره مسکن سال ۱۴۰۱ روشن شد.

برابر این مصوبه سقف افزایش اجاره خانه برای تهران ۲۵ درصد، کلانشهرها ۲۰ درصد و شهرهای کوچک ۱۵ درصد است.

از آنجا که تعیین وام ودیعه مسکن و نام نویسی از متقاضیان آن، ارتباط مستقیمی با تعیین سقف اجاره خانه دارد، به نظر می‌‌رسد در روزهای آینده امکان نام‌نویسی از متقاضیان این تسهیلات فراهم شود.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا