سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

فروش جهانی نینتندو سوییچ از مرز ۸۹ میلیون دستگاه عبور کرد

نینتندو گزارش مالی فصل دوم ۲۰۲۱ خود را منتشر کرده که در آن آمار فروش سخت افزار و نرم افزار سوییچ به چشم می‌خورد. این کمپانی در مجموع موفق به فروش ۸۹.۰۴ دستگاه نینتندو سوییچ شده است.

طبق این گزارش مالی، درآمد و همچنین سود نینتندو نسبت به بازه مشابه سال گذشته میلادی کاهش داشته، البته چنین موضوعی جای تعجب چندانی ندارد چرا که علت فروش بالایی این کمپانی در سال گذشته میلادی، اولین موج شیوع ویروس کرونا بود. با همه‌گیری این بیماری، اکثر افراد در سراسر جهان خانه‌نشین شدند و تقاضا برای بازی‌های ویدیویی افزایش پیدا کرد.

در فصل دوم ۲۰۲۱ فروش سخت افزار سوییچ با کاهش ۲۱.۷ درصدی به ۴.۴۵ میلیون دستگاه رسیده و فروش نرم افزار هم کاهش داشته است. فروش نرم افزار با کاهش ۱۰.۲ درصدی به ۴۵.۲۹ میلیون نسخه رسیده. در مجموع نینتندو توانسته ۸۹.۰۴ میلیون دستگاه سوییچ در بازار بفروشد. برای مثال می‌توانیم به سونی اشاره کنیم که چند روز پیش از فروش ۱۰ میلیون کنسول پلی استیشن ۵ خبر داد.

نینتندو سوییچ

درآمد نینتندو در این بازه زمانی با کاهش سالانه ۹.۹ درصدی به ۲.۹۴ میلیارد دلار رسیده. این کمپانی در فصل دوم ۲۰۲۱ به سود ۱.۰۹ میلیارد دلاری دست پیدا کرده که از کاهش سالانه ۱۷.۳ درصدی خبر می‌دهد.

برخلاف سال گذشته میلادی که نینتندو توانست ۱۰ میلیون کپی از بازی Animal Crossing بفروشد و آمارش را دو برابر سال قبلش کند، شاهد چنین موضوعی در فصل دوم ۲۰۲۱ نیستیم. بازی New Pokémon Snap در خارج از بازار ژاپن ۲.۰۷ میلیون نسخه فروش داشته و بازی Mario Golf: Super Rush هم توانسته ۱.۳۴ میلیون نسخه بفروشد. فروش بازی Animal Crossing هم در این بازه به ۱.۲۶ میلیون نسخه رسیده تا مجموع فروش جهانی‌اش به ۳۴ میلیون کپی برسد.

با وجود کاهش فروش نینتندو سوییچ در فصل دوم ۲۰۲۱، این کمپانی خودش را برای عرضه نسخه OLED این کنسول محبوب آماده می‌کند. این کنسول با قیمت بالاتر و نمایشگر بزرگتر، در اکتبر سال جاری میلادی (مهر ماه) از راه می‌رسد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا