سرور مجازی
بازی

مایکروسافت بازی جدیدی برای ایکس‌باکس وان نخواهد ساخت

مایکروسافت بازی جدیدی برای ایکس‌باکس وان نخواهد ساخت

با گذشت تقریباً سه سال از چرخه عمر ایکس‌باکس سری X/S، مایکروسافت می‌گوید دیگر بازی برای Xbox One نمی‌سازد. در حالی که این شرکت به پشتیبانی از عناوین نسل قبلی مانند ماینکرافت و هیلو اینفینیت ادامه می‌دهد، هیچ تیمی از استودیوی Xbox Game بر روی عناوین جدید برای کنسول قدیمی کار نمی‌کند.
 
به گزارش دیتاسنتر من و به نقل از انگجت، مت بوتی، رئیس استودیوی بازی‌سازی ایکس‌باکس، با اشاره به کنسول‌های Xbox Series X/S گفت: «ما به نسل نهم رفته‌ایم». این شرکت بازی‌هایش را برای کامپیوترهای شخصی نیز می‌سازد.
 
این اقدام باید در مقطعی اتفاق می‌افتاد تا بازی‌های جدیدتر و پیچیده‌تر به دلیل محدودیت‌های سخت‌افزاری ایکس‌باکس وان، که یک دهه از عمر آن می‌گذرد، دچار مشکل نشوند. با این حال، علاقه‌مندان ایکس‌باکس وان می‌توانند عناوین سری X/S مانند Starfield و Forza Motorsport را از طریق Xbox Cloud Gaming بازی کنند. بوتی گفت: «ما به این طریق قصد داریم به حمایت خود ادامه دهیم».
 

مایکروسافت بازی جدیدی برای ایکس‌باکس وان نخواهد ساخت

این خبر در پی نمایش قوی ایکس‌باکس در نمایشگاه بزرگ سالانه آخر هفته گذشته منتشر شد. ایکس‌باکس عناوین جدیدی مانند South of Midnight ساخت شرکت Compulsion و Clockwork Revolution ساخت شرکت InXile را معرفی کرد و در عین حال نگاهی تازه به عناوینی مانند Fable، Avowed و Senua’s Saga: Hellblade II ارائه کرد.
 
دور شدن از Xbox One تیم‌های مایکروسافت را از قید و بند نسل قبلی رها می‌کند. با این حال، برخی از توسعه‌دهندگان طرف ثالث نگرانی‌هایی را مطرح کرده‌اند که ایکس‌باکس سری S، که قدرت کمتری نسبت به سری X دارد، نیز بیش از حد برایشان زحمت ایجاد می‌کند.
 
بوتی تایید کرد که اطمینان از اجرای خوب بازی‌ها در سری S نیاز به «کار بیشتری» دارد. با این حال، او خاطرنشان کرد که استودیوهای مایکروسافت (به ویژه آنهایی که روی بازی‌های دوم خود برای این نسل از کنسول‌ها کار می‌کنند) اکنون می‌توانند پروژه‌های خود را برای سری S بهتر بهینه کنند.
 

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا