سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

سونی و TSMC احتمالا یک کارخانه تراشه‌سازی مشترک در ژاپن تاسیس می‌کنند

دنیا با کمبود تراشه دست‌وپنجه نرم می‌کند و شرکت‌های مختلف می‌خواهند با سرمایه‌گذاری در این حوزه، از وقوع مشکلات مشابه در آینده جلوگیری کنند. حالا به نظر می‌رسد سونی و TSMC می‌خواهند با تاسیس یک کارخانه مشترک در ژاپن، با مشکل کمبود جهانی چیپ مقابله کنند.

طبق گزارش جدید Nikkie Asia، شرکت TSMC سهم و کنترل اصلی را روی این کارخانه خواهد داشت، با این حال کارخانه مدنظر این کمپانی‌ها در نزدیکی کارخانه سازنده سنسورهای تصویربرداری سونی تاسیس می‌شود. دولت ژاپن هم در تاسیس این کارخانه کمک خواهد کرد و ظاهرا نیمی از سرمایه‌گذاری ۷ میلیارد دلاری برای ساخت آن را برعهده می‌گیرد.

این کارخانه تراشه‌های موردنیاز برای خودروها، دوربین‌ها و سایر محصولات را تامین خواهد کرد. به نظر می‌رسد این پروژه توجه یکی از غول‌های تولیدکننده قطعات خودرو با نام «Denso» را به خودش جلب کرده. اگر گزارش اخیر صحت داشته باشد و همه چیز طبق برنامه پیش برود، این کارخانه در سال ۲۰۲۴ راه‌اندازی خواهد شد و شروع به تولید تراشه می‌کند.

سونی و TSMC از اظهارنظر درباره گزارش اخیر خودداری کرده‌اند، اما TSMC در گذشته گفته بود که برنامه‌های این سبکی را بطور فعالانه مورد بررسی قرار می‌دهد.

سونی و TSMC

تاسیس و راه‌اندازی یک کارخانه مشترک چندان تعجب‌برانگیز نیست چرا که برخی تحلیلگران انتظار دارند بحران کمبود تراشه تا سال ۲۰۲۳ ادامه داشته باشد، البته اگر تقاضا سریعتر از پیش‌بینی‌ها افزایش پیدا نکند. تاسیس کارخانه از سوی سونی و TSMC به این شرکت‌ها و البته غول‌های فناوری ژاپنی اجازه می‌دهد که به تراشه‌های موردنیازشان دسترسی پیدا کنند.

علاوه بر این، تامین تراشه‌ها برای غول‌های ژاپنی هم پایدار می‌شود و برای مثال دیگر نگرانی بابت مواردی مانند جنگ اقتصادی میان چین و ایالات متحده نخواهند داشت، چرا که چنین جنگی می‌تواند تولید تراشه در تایوان را تهدید کند.

در کنار تمام این موارد، باید به استفاده از تراشه در بسیاری از محصولات کنونی و آینده اشاره کرد. یکی از مهم‌ترین آن‌ها، خودروها هستند که در آینده به صورت نیمه خودکار و خودکار درمی‌آیند و برای انجام کارهای مختلف به تراشه‌های متنوعی نیاز پیدا می‌کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا