سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

گزارش داخلی CDC از دوام بالای کرونا دلتا در بدن: مدت زمان قرنطینه بیشتر می‌شود؟

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC) می‌گوید کرونا دلتا به اندازه آبله مرغان مسری است و این گونه جهش یافته نسبت به گونه‌های قبلی که فقط ۱۳ روز در بدن دوام می‌آوردند، می‌تواند تا ۱۸ روز در بدن باقی بماند. همین موضوع شاید باعث تغییر در زمان قرنطینه افراد شود.

در حال حاضر اگر فردی به کرونا مبتلا شود و نیازی به بستری شدن در بیمارستان نداشته باشد، باید ۱۴ روز خودش را قرنطینه کند تا علاوه بر رفع بیماری، دیگران را هم به این ویروس کشنده مبتلا نکند. البته این موضوع به معنای آن نیست که بعد از گذشتن این مدت نباید دیگر ماسک بزنید تا فاصله‌تان را با دیگران حفظ نکنید. اما پس از مدت میزان ویروس بطور چشمگیری در بدن کاهش می‌یابد.

حالا گزارش داخلی CDC نشان می‌دهد گونه دلتا که در بسیاری از کشورها مانند ایران با سرعت بالایی در حال شیوع است، مدت زمان بیشتری در بدن دوام می‌آورد. ظاهرا بطور میانگین مدت زمان آلودگی ناشی از این گونه ۱۸ روز است که ۵ روز از گونه‌های قبلی بیشتر است. به همین دلیل شاید در آینده مدت زمان قرنطینه از دو هفته، به سه هفته افزایش پیدا کند. هنوز دستورالعملی از سوی CDC منتشر نشده، اما شاید با انتشار مقالات بیشتر، سازمان‌های بهداشتی قرنطینه سه هفته‌ای را به بیماران توصیه کنند.

گونه دلتا ویروس کرونا با احتمال بیشتری می‌تواند از سد ایمنی حاصل از واکسن‌ها عبور کند، ولی مقامات بهداشتی گفته‌اند که چنین مواردی بسیار نادر بوده‌اند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در گزارش تازه‌ای می‌گوید گونه دلتا شدیدا مسری است و عفونت‌های رخنه هم می‌توانند به اندازه افرادی که واکسن نزده‌اند، ناقل این ویروس باشند.

با این وجود، آمارهای CDC نشان می‌دهند که واکسن‌ها هنوز در جلوگیری از ابتلا به موارد حاد بیماری، بستری شدن و مرگ به شدت موثرند. حالا این سوال پیش آمده که آیا نیاز به ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و سایر تدابیر بهداشتی در کشورهایی که به سطح بالایی از واکسیناسیون رسیده‌اند دوباره ضروری می‌شود یا خیر.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها می‌گوید همه مردم همچنان باید ماسک بزنند تا از سرایت هرچه بیشتر ویروس جلوگیری شود. این سازمان گفته که حتی افراد واکسینه هم بهتر است کماکان ماسک بزنند. تغییر رویکرد CDC بر اساس همین گزارش داخلی تنظیم شده که سرایت بالای گونه دلتا و پایداری آن در بدن ناقلان و مبتلایان را نشان می‌دهد.

«راشل والنسکی»، رئیس CDC می‌گوید افراد واکسینه‌ای که به گونه دلتا مبتلا شده‌اند در بررسی‌ها حجم بالایی ویروس در بینی و گلوی خود داشته‌اند. گونه دلتا نسبت به گونه‌های قدیمی ویروس کرونا، ابولا، سرماخوردگی معمولی، آنفلوآنزای فصلی و آبله قابلیت انتقال بالاتری دارد.

با وجود چنین موضوعی، میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا دلتا تقریبا به همان اندازه گونه‌های قبلی است، در حالی که سارس، ابولا و سایر بیماری‌ها نرخ مرگ و میر بسیار بالاتری دارند. برای آشنایی بیشتر با گونه دلتا کرونا می‌توانید مقالات زیر را مطالعه کنید:

  • گونه دلتا کرونا چیست و چگونه می‌تواند وضعیت همه‌گیری را بدتر می‌کند؟
  • پنج حقیقت درباره گونه دلتا کرونا که باید بدانید
  • علائم کرونا دلتا چیست و واکسن‌ها چه کارایی روی آن دارند؟
  • با شیوع گونه دلتا آیا به دوز سوم واکسن کرونا نیاز داریم؟

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا