سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

اسنپ برای حفظ محیط زیست جشنواره‌ خبری «نویسبان» را برگزار می‌کند

جشنواره‌ خبری «نویسبان» اسنپ با هدف حفظ محیط زیست، به‌مناسبت روز خبرنگار و به‌یاد تمام خبرنگارانی که دیگر در قید حیات نیستند، برگزار می‌شود.

روابط عمومی اسنپ همزمان با روز خبرنگار در نظر دارد، به یاد ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی، خبرنگاران حوزه‌ محیط زیست، از همه‌ خبرنگاران، گزارشگران، عکاسان، برنامه‌سازان رادیویی و تلویزیونی و روزنامه‌نگارانی که برای پیگیری سوژه‌های خبری و تحقیقی خود در حوزه‌ محیط زیست به دنبال حامی مالی هستند دعوت کند تا در جشنواره‌ خبری «نویسبان» با حمایت مالی ۲۰ میلیون تومانی مشارکت کنند.

اسنپ در توضیح هدف جشنواره نویسبان نوشته است:

«دنیای این روزهای ما آنقدر پُر است از اخبار و اتفاقات مختلف که سخت فرصت می‌کنیم یکی را هضم کنیم و برویم سراغ دیگری. خبرها سرعت گرفته‌اند و یک‌باره هجوم آورده‌اند به زندگی‌مان؛ یکی پس از دیگری می‌آیند و فراموش می‌شوند. اما این خبرنگارها هستند که در هجمه‌ی پرفشار وقایع، علیه فراموشی می‌ایستند و می‌خواهند حقیقت را زنده نگه دارند؛ آن‌ها کلمات و تصاویر را به کار می‌گیرند تا حرف‌ها در پستوی فراموشی دفن نشوند و وقایع در هاله‌ای از ابهام نمانند. در حافظه‌ تاریخ می‌ماند که خبرنگارانی در بزنگاه‌های مختلف ایستادند، هزاران اتفاقی را نوشتند و تصویر کردند که اگر نبودند می‌توانست تا همیشه ناگفته بماند. دو تن از این هزاران ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی، خبرنگاران حوزه‌ی محیط زیست، بودند که تیر ماه امسال جان خود را در سفر بی‌بازگشت بازدید از احیای دریاچه‌ ارومیه از دست دادند.»

علاقمندان شرکت در این جشنواره تا تاریخ دوشنبه یک شهریور ۱۴۰۰ فرصت دارند طرح‌ اولیه‌ خود را به نشانی pr@snapp.cab ارسال کنند.

جشنواره نویسبان

شرایط شرکت در جشنواره

آنطور که روابط عمومی اسنپ می‌گوید هدف از برگزاری این جشنواره حمایت از روزنامه‌نگاری تحقیقی و تولید محتوای اثربخش برای حفظ محیط زیست است و به این ترتیب قصد دارند از تولید و انتشار گزارش‌های متنی، تصویری (عکس و ویدئو) و صوتی (پادکست) پیگیرانه درباره‌ معضلات محیط زیستی که به طور مستقیم با معیشت مردم ارتباط دارند حمایت کنند.

بحران آب و مسائل مربوط به آسیب‌ها و تهدیدهای زیستگاه‌های طبیعی به عنوان موضوعات این جشنواره به شرح زیر انتخاب شده‌اند:

– مسائل مربوط به «آب و کمبود آب»
– مسائل مربوط به «تخریب عرصه‌های طبیعی»
– مسائل مربوط به «تعارض میان منافع جامعه‌ی محلی و عرصه‌های طبیعی»
هیئت داوران جشنواره‌ی خبری اسنپ چه کسانی هستند؟

طرح‌های ارسالی به وسیله‌ هیئت داوران، متشکل از «حمیدرضا میرزاده» (خبرنگار و کنشگر محیط زیست)، «حمیدرضا خدابخشی» (متخصص حوزه‌ آب) و «هادی کیادلیری» (متخصص حوزه‌ جنگل) بررسی می‌شود و سه طرح برتر به عنوان برندگان نهایی معرفی می‌شوند.

در نهایت در تاریخ ۱۵ شهریور، سه طرح پیشنهادی از سوی داوران برای راهیابی به مرحله‌ تهیه و تولید انتخاب شده و به هر یک از سه طرح منتخب مبلغ ۲۰ میلیون تومان کمک‌هزینه‌ تولید تعلق می‌گیرد.

منتخبان تا نیمه‌ آبان فرصت دارند طرح‌های پیشنهادی خود را در قالب‌های ذکرشده تولید کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا