سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

تامین‌کنندگان اپل هنوز در جذب نیروی کافی برای تولید آیفون ۱۳ مشکل دارند

انتظار می‌رود گوشی‌های آیفون ۱۳ تا اوایل پاییز پیش رو وارد بازار شوند و اپل می‌خواهد در زمان عرضه، در انبارها موجودی این محصولات به اندازه کافی باشد. با این حال به نظر می‌رسد تولیدکنندگان این گوشی‌ها در جذب نیرو با مشکل مواجه شده‌اند و با افزایش پاداش‌ها می‌خواهند افراد را استخدام کنند.

تامین‌کنندگان اپل برای تولید سری جدید آیفون مجبورند تا برای چندین ماه از سال تعداد زیادی کارگر جدید استخدام کنند. اما به دلایل مختلفی این فرآیند ممکن است طولانی یا با چالش‌های دیگری روبرو شود. در همین راستا آن‌ها برای برآورده کردن تقاضای خط تولید آیفون ۱۳ مجبورند پاداش‌ها را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. برای مثال کارخانه فاکسکان در ژنگژو که تخمین زده می‌شود حدود ۸۰ درصد آیفون‌های جهان را تولید می‌کند، پاداش استخدام جدید خود را به ۱۵۷۸ دلار رسانده است.

به همین ترتیب شرکت Lens Technology نیز پاداش خود را از ۷۷۱ دلار به ۱۵۴۲ دلار افزایش داده است.

آیفون ۱۳

طی سه سال گذشته، اپل بیش از هر کشور دیگری تامین‌کنندگان جدید خود را از چین انتخاب کرده است. با این وجود چالش‌های اپل در این زمینه با پیشرفت چین و دسترسی بیشتر مردم به مشاغل با درآمد بهتر، افزایش پیدا می‌کند.

جذب کارگران کافی به سمت شغلی که مشخصا کوتاه مدت خواهد بود، بسیار دشوار است. بنابراین شرکت‌ها مجبورند نیرو مورد نیاز خود را از مناطقی جذب کنند که درآمد متوسط کارگران آن بسیار کم است. گزارشی که در گذشته منتشر شده بود عنوان می‌کرد شرکت‌های فاکسکان و پگاترون علاوه بر افزایش پاداش‌های استخدام خود تا مبلغ ۱۳۱۲ دلار، جذب افراد خانواده و دوستان کارگران را نیز در برنامه‌های خود قرار داده بودند.

با توجه به گزارش امروز، ممکن است اپل برای تولید آیفون ۱۳ با چالش‌هایی روبرو شود، هرچند احتمالا تاثیری روی تاریخ معرفی این محصولات نخواهد داشت. پیشتر در مطلبی نگاهی به ۷ ویژگی احتمالی آیفون‌های آینده کوپرتینویی‌ها داشتیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا