سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

پورشه ۹۱۱ GT2 RS Clubsport 25 با تیراژ ۳۰ دستگاه معرفی شد

پورشه به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد همکاری خود با شرکت Manthey Racing از یک مدل مخصوص پیست رونمایی کرد. این خودرو ۹۱۱ GT2 RS Clubsport 25 نام دارد و با همکاری دو شرکت توسعه یافته است. از این خودروی مسابقه‌ای که ۷۰۰ اسب بخار قدرت دارد، تنها ۳۰ دستگاه و با قیمت ۵۲۵ هزار یورو تولید می‌شود.

در طرح بدنه ۹۱۱ GT2 RS Clubsport 25 از مدل Manthey 911 GT3 R الگوبرداری شده و شاهد ترکیب رنگ سبز و زرد با رنگ عمدتا خاکستری هستیم. به غیر از طرح بدنه، این نسخه از نظر طراحی دماغه نیز با نسخه اصلی GT2 RS Clubsport متفاوت بوده و زوایای ورودی‌های هوا تیزتر هستند. همچنین چراغ‌های اصلی آن بسیار جذاب‌تر شده و کاپوت فیبرکربنی آن از لحاظ داکت‌ و شکاف‌های موجود تفاوت‌هایی با نمونه موجود روی مدل اصلی دارد.

در خلق ۹۱۱ GT2 RS Clubsport 25 مهندسان پورشه نیم‌نگاهی هم به ۹۳۵ Clubsport که در سال ۲۰۱۸ معرفی شده، داشته‌اند

پورشه می‌گوید سیستم خنک‌کاری جدید ۹۱۱ GT2 RS Clubsport 25 به مهندسین اجازه داده رادیاتورهای حاضر در داخل گلگیرها را حذف کنند، این امر هم به نوبه خود سبب شده هدایت جریان هوا به سمت دیسک‌های جلو بهتر شود.

محورهای عریض‌تر و باله بزرگ و منحصر بفرد عقب، دیفیوزر، شکاف‌ها و حجم‌پردازی‌های صورت گرفته در نمای عقب از دیگر ویژگی‌های قابل ذکر ۹۱۱ GT2 RS Clubsport 25 به شمار می‌روند. این حجم‌پردازی‌ها برای بهبود وضعیت ایرودینامیک و مدیریت جریان هوای عبوری صورت گرفته‌ است. مکمل جذابیت‌های این خودرو در عقب دو خروجی اگزوز گرد هستند که در قسمت میانی جا خوش کرده‌اند.

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، ۹۱۱ GT2 RS Clubsport 25 قدرتی برابر با ۷۰۰ اسب بخار دارد. این میزان قدرت از یک موتور ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت استخراج شده و تمامی آن از طریق گیربکس هفت سرعته دوکلاچه PDK به سمت چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

آنطور که ماتیاس شولز (Matthias Scholz) مدیر دپارتمان GT Racing Cars پورشه گفته ۹۱۱ GT2 RS Clubsport 25 حاصل ترکیب تجارب Manthey و بخش موتوراسپرت پورشه بوده و یک گزینه ایده‌ال برای پیست و رانندگان علاقه‌مند به اتومبیلرانی است. آقای شولز این خودرو را مثالی عالی از مهارت مهندسی می‌داند.

ناگفته نماند روند تحویل این خودروی هیجان‌انگیز از ژانویه ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد، ضمن اینکه از ۳۰ دستگاه مدل تولیدی، ۶ دستگاه مخصوص بازار آمریکا خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا