سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

تحلیلگران بازار: علاقه کاربران به پرچمداران سری گلکسی S سامسونگ کمتر شده است

پیشتر اعلام شده بود که فروش سری گلکسی S21 سامسونگ حدود شش ماه پس از عرضه بسیار ناامید کننده بوده و گوشی‌های این خانواده انتظارات اولیه سامسونگ را برآورده نکرده است. با این وجود تحلیلگران بازار ادعا می‌کنند که علاقه مصرف‌کنندگان نسبت به گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی S در حال ضعیف شدن است.

به نظر می‌رسد در آینده بخش قابل توجهی از فروش سامسونگ به گوشی‌های موبایل مقرون به صرفه و اقتصادی این شرکت اختصاص داشته باشد. در حال حاضر دستگاه‌های میان‌رده این شرکت مانند گلکسی A52 مشخصات خوبی به مصرف‌کنندگان ارائه می‌کنند و آمار فروش جدیدترین گوشی پرچمدار این شرکت مطابق انتظارات نبوده است. از طرفی دیگر سامسونگ در جدیدترین جلسه اعلام درآمد خود به برنامه‌های خود برای تولید گوشی‌های تاشو اشاره کرده بود.

گلکسی S21

با این وجود برخی گزارش‌ها به تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ با پردازنده گرافیکی جدید AMD RDNA 2 که قرار است در گوشی گلکسی S22 مورد استفاده قرار بگیرد، به عنوان راه‌حل سامسونگ برای خارج شدن از این مشکل اشاره کرده‌اند تا بتواند نظر دیگران نسبت به پرچمداران سری گلکسی S را جلب کند. انتظار می‌رود پردازنده گرافیکی این تراشه ۳۰ درصد سریع‌تر از پردازنده‌های Mali موجود در تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ باشد و همچنین پردازنده‌های گرافیکی آدرنو در اسنپدراگون ۸۹۸ آینده را نیز شکست دهد.

طی شش ماه اول عرضه گوشی‌های سری گلکسی S21 در مجموع ۱۳.۵ میلیون دستگاه از این خانواده فروخته شده است. این میزان در مقایسه با فروش گوشی‌های گلکسی S20 طی بازه زمانی مشابه ۲۰ درصد کمتر و ۴۷ درصد کمتر از فروش گوشی‌های گلکسی سری S10 است. ۵۹۰ هزار دستگاه از گوشی‌های پرچمدار گلکسی S21 طی ماه اول عرضه خود در کشور کره به فروش رسیده است. این میزان پس از گلکسی S8 که در ماه اول عرضه خود ۶۲۰ هزار دستگاه به فروش رسانده بود، بالاترین میزان محسوب می‌شود. فروش جهانی آن در ماه اول نیز کمی بیش از یک میلیون دستگاه بوده و پس از گذشت پنج ماه فروش جهانی گلکسی S21 به ۱۰ میلیون دستگاه رسیده است.

نگرانی دیگر سامسونگ شرکت در حال پیشرفت شیائومی است که در حال حاضر از اپل و شرکت کره‌ای پیشی گرفته و برای اولین بار جایگاه پرفروش‌ترین برند موبایل جهان کسب کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا