سرور مجازی
فضای مجازی

تغییر مسیر یک سیاره توسط ناسا

مشاهدات تلسکوپ نشان می‌دهد تست پروژه DART روز ۲۶ سپتامبر با سیارک دوتایی Didymos برخورد کرد و توانست هدف اصلی خود یعنی تغییر مسیر آن را انجام دهد.

دلیل ناسا برای انجام این تست آن بود که در آینده بتواند اجسام فضایی به زمین نزدیک می‌شوند را دور کند. بیل نلسون مدیر ناسا در این باره می‌گوید: این لحظه مهمی برای دفاع سیاره‌ای و بشر است. ماموریت مذکور نشان داد ناسا مشغول آماده سازی خود برای رویداد‌های جهان است.

طی ماموریت DART یک فضاپیما به سمت سیارک تخم مرغی شکل Dimorphos حرکت و با آن برخورد کرد. تصاویر سازمان فضایی آمریکا حاکی از تاثیر برخورد فضاپیما با سیارک بودند.

اکنون ناسا اعلام کرده اطلاعات جدیدی به دست آورده و ستاره شناسان می‌توانند شیوه استفاده از فضاپیمای DART را هنگام نزدیک شدن سیارکی به زمین، ارزیابی کنند.

البته مشاهدات چند روز تلسکوپ بررسی شد تا مشخص شود این برخورد چقدر مسیر سیارک۱۶۰ متری را که دور یک سیارک بزرگتر می‌چرخید تغییر داده است.

فضاپیمای DART سال گذشته به فضا پرتاب شد تا با سیارکی که ۱۱ میلیون کیلومتر بازمین فاصله داشت با سرعت ۲۲هزار و ۵۰۰ کیلومتر برساعت برخورد کند.

این ماموریت که با بودجه ۳۳۰ میلیون دلار انجام شده طی ۷ سال توسعه یافت و هدف آن سیارکی به اندازه یک استادیوم فوتبال بود که دور سیارکی بزرگ‌تر به نام Didymos مدار می‌زد.

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا