سرور مجازی
رمز ارز

اخطار کمیسیون بورس آمریکا به یونی‌سواپ؛ تراکنش‌های این صرافی ۶۷ درصد گران شد!

اخطار کمیسیون بورس آمریکا به یونی‌سواپ؛ تراکنش‌های این صرافی ۶۷ درصد گران شد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

یونی ‌سواپ (Uniswap)، صرافی غیرمتمرکز پیشرو در بخش دیفای، در اقدامی غیرمنتظره، کارمزد تراکنش‌های خود را حدود ۶۷ درصد افزایش داد. این تصمیم پس از آن گرفته شد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) احتمال اقدامات قانونی علیه یونی‌سواپ را مطرح کرد.

بر اساس اطلاعات وب‌سایت رسمی یونی ‌سواپ، کاربران برای اکثر سواپ‌ها به جای ۰.۱۵ درصد سابق، باید ۰.۲۵ درصد کارمزد پرداخت کنند. یونی ‌سواپ اعلام کرده که این افزایش کارمزد با هدف تامین بودجه پایدار برای فعالیت‌هایش و در راستای نبرد حقوقی احتمالی با SEC صورت گرفته است.

با وجود افزایش کارمزد، برخی تراکنش‌ها مانند سواپ جفت‌ استیبل‌کوین‌ها‌‌‌‌‌‌ یا تبدیل اتریوم به wETH و بالعکس، همچنان از پرداخت کارمزد معاف هستند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

همچنین، کاربران می‌توانند با استفاده از یک رابط کاربری جایگزین به غیر از رابط اصلی یونی ‌سواپ، از پرداخت کارمزد اجتناب کنند. اما هر تراکنشی که در شبکه اصلی و شبکه‌های لایه ۲ پشتیبانی‌شده انجام شود، مشمول کارمزد افزایش‌یافته خواهد بود.

تحلیلگران بازار بر این باورند که افزایش کارمزد تراکنش‌های یونی ‌سواپ، یک حرکت استراتژیک برای تقویت ذخایر مالی این صرافی در راستای پرونده‌ حقوقی آن با SEC است.

دعاوی حقوقی SEC علیه شرکت‌های حوزه ارزهای دیجیتال به طور معمول طولانی و از نظر مالی پرهزینه هستند. برای مثال، کمپانی ریپل در پرونده‌ جاری خود، تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیون دلار هزینه کرده است.

با توجه به اهمیت دفاع از اصول دیفای، یونی ‌سواپ علی‌رغم هزینه مالی سنگینی که ممکن است متحمل شود، بر تعهد خود برای مبارزه در این پرونده حقوقی تاکید کرده است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا