نماد سایت مجله خبری دیتاسنتر من

سهم ۶۰۰ میلیون دلاری ایران از بازار ۲۷۰۰ میلیاردی صنایع خلاق دنیا

به گزارش ایسنا، اکبر رضوانیان در مراسم بهره برداری طرح‌های معاونت علمی و فناوری که با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، خانه‌های خلاق را محلی برای استقرار ارائه خدمات زیر ساخت، تجاری سازی محصولات، توسعه بازار، آموزش عملی و حل مساله برای توسعه طرح‌ها و شکل گیری شرکت‌ها برای راه اندازی کسب و کارهای خلاق دانست.

وی شناسایی، جذب و حمایت از گروه‌های خلاق، اشتغال زایی به همراه توسعه پایدار اقتصادی، ایجاد شبکه‌ها و سامانه‎های منتورینگ شامل مشاوره، آموزش، ساخت و تولید محصولات، ارائه مشاوره‌های تخصصی فنی و تجاری سازی و آموزش هدف مند و ایجاد بستر لازم برای تسریع و تسهیل در امکان سنجی ایجاد و توسعه دسترسی و عرضه و ارائه محصولات در بازارهای هدف را از جمله اهداف این خانه‌ها نام برد و یادآور شد: ایجاد شبکه‌های متخصص در حوزه‌های مختلف صنایع خلاق، ایجاد بستر آشنایی سرمایه گذاران با صنایع خلاق و فرهنگی از دیگر اهداف راه اندازی خانه‌های خلاق به شمار می‌رود.

رضوانیان اضافه کرد: در حال حاضر ۹ خانه خلاق در حوزه‌های انیمیشن و فیلم، واقعیت افزوده AR و واقعیت مجازی VR، آموزش، یادگیری، تولید محتوا، گیم و بازی و اسباب بازی، رسانه‌های صوتی و تصویری، صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری، طراحی، معماری و ساختمان و مد و پوشاک مشغول به فعالیت هستند.

مدیر عامل بوم‌گردی، فرهنگی خانه خلاق و نوآوری هنر و صنایع دستی نقلی کاشان با تاکید بر اینکه زیست بوم صنایع فرهنگی با شکل گیری صندوق صنایع خلاق، شرکت‌های خلاق، خانه‌های خلاق و نوآوری و نیروی انسانی خلاق شکل گرفته است، خاطر نشان کرد: گردش مالی صنایع خلاق در دنیا ۲۷۰۰ میلیارد دلار است که سهم ایران از این بازار تنها ۶۰۰ میلیون دلار است.

وی اضافه کرد: از این رو ما در خانه‌های خلاق در تلاش هستیم که برای فازغ التحصیلان رشته‌های علوم انسانی و هنر که ۵۰ درصد دانشجویان کل کشور را شامل می‌شود، اشتغال ایجاد کنیم ضمن آنکه در صدد هستیم.

رضوانیان ابراز امیدواری کرد که در خانه‌های خلاق با جذب این نیروها و پرداختن به ایده و فکر آنها و ارائه تسهیلات و ارائه مشاوره‌ها و ایجاد زیر ساخت‌های شبکه صادرات و واردات کسب و کار نو در حوزه صنایع فرهنگی ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: ما ایمان داریم که اهمیت دادن به صنایع فرهنگی و خانه‌های خلاق موجب افزایش اعتماد به نفس در میان جوانان و ایجاد ارزش افزوده می‌شود و امیدواریم با حمایت مدیران و مسوولان شاهد افزایش سهم ایران در گردش مالی صنایع خلاق دنیا باشیم.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل