سرور مجازی
فضای مجازی

تصمیم دولت پاکستان برای افزایش واردات برق از ایران

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های پاکستان به نقل از منابع رسمی اعلام کردند که دولت این کشور تصمیم گرفته است 70 مگاوات برق بیشتر از ایران وارد کند تا نیازهای فوری منطقه گوادر در سواحل مکران را تأمین کند، چرا که تأمین آب و برق این منطقه پیش نیاز تکمیل پروژه‌های کوریدور اقتصادی پاکستان-چین CPEC است.

موضوع تامین برق مکران/گوادر در جلسه اخیر کمیته کوریدور اقتصادی پاکستان-چین در کابینه دولت پاکستان مورد بحث و مذاکره قرار گرفت.

این کمیته گزینه‌های مختلفی را برای تامین برق و برطرف کردن تقاضای بار اضافی در شبکه منطقه گوادر/مکران که به این کیمته ارسال شده است را بررسی کرد.

صادرات برق از ایران به کشورهای دیگر توسعه یافت/مدیریت برق و جلوگیری از خاموشی در روزهای تابستانتأکید مقامات ایران و پاکستان برای گسترش تجارت دوجانبه

طی این نشست، یک اقدام موقت برای تامین برق مورد نیاز قبل از اجرای پروژه برق 300 مگاواتی گوادر (CFPP) مورد بحث قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قبل از شروع پروژه نیروگاه برق زغال سنگ 300 مگاواتی و پس از اتصال 132 کیلوولت برق شبکه منطقه‌ای مکران/گوادر با شبکه سراسری، بار اضافی شبکه مکران/گوادر که در محدوده 105 تا 120 مگاوات قرار می‌گیرد، علاوه بر 100 مگاوات موجود احتمالاً با این اقدام موقت تامین شود: افزایش واردات برق از 100 مگاوات به 125 مگاوات (افزایش 25 مگاواتی) از ایران از طریق اتصال شبکه 132 کیلوولت موجود.

این امر مستلزم مذاکره با همتایان ایرانی است. با این حال، این موضوع توسط اداره برق پاکستان توصیه نشده است.

شوکت‌ترین، وزیر دارایی و درآمد پاکستان، در جریان این نشست گفت که تأمین خدمات شهری پیش نیاز راه اندازی پروژه‌های CPEC در گوادر است. این موضوع باید در اولویت قرار گیرد تا از سرمایه‌گذاری در این منطقه اطمینان حاصل شود.

در این نشست همچنین تأکید شد که نیاز به یک راه حل موقت و دائمی برای تامین برق گوادر وجود دارد که پیش نیاز توسعه این منطقه است.

همچینین تأکید شد که پروژه QESCO که مشکل برق این منطقه را در دراز مدت حل می‌کند، تا مارس 2023 تکمیل شود. اما در این میان، بهترین گزیه وارد کردن برق از ایران برای رفع نیازهای فوری است.

پس از بحث مفصل، این کمیته تصمیم گرفت تا 70 مگاوات برق اضافی از ایران برای رفع نیازهای فوری گوادر وارد کند.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا