سرور مجازی
پیشفرضتکنولوژی

چگونه با انتخاب کولرگازی مناسب به کاهش قطعی برق کمک کنیم؟

امروزه دستگاه‌های تهویه مطبوع سازگار با محیط زیست فراوانی را می‌توان در بازار مشاهده نمود. این محصولات نه‌تنها از بار وارده بر محیط زیست می‌کاهند، بلکه به لطف مصرف انرژی پایین‌تر و خنک‌سازی بهتر و سریع‌تر، فشار وارده بر حساب بانکی مصرف‌کنندگان را هم کم می‌کنند و نیز فشار کمتری بر شبکه برق کشور وارد می‌نماید. با توجه به این موضوع که کولرگازی از پرمصرف‌ترین لوازم برقی داخل منازل می‌باشد با انتخاب یک کولرگازی مناسب علاوه بر کمک به حفظ محیط زیست می‌توان هزینه قبض برق را کاهش داد و از قطعی برق در زمان‌های اوج مصرف جلوگیری کرد.

اما خصوصیات یک سیستم تهویه مطبوع سازگار با محیط زیست چیست؟

اندازه

سایز سیستم تهویه مطبوع در کیفیت عملکرد آن مؤثر است. اگر مدل انتخابی نسبت به فضای داخلی خیلی کوچک باشد، نمی‌تواند به‌خوبی تمام محیط را خنک کند. به شکل بی‌پایانی این واحد به تلاش برای تهویه هوا و خنک نمودن محیط ادامه می‌دهد و هدر رفت مصرف برق چشم‌گیری خواهد داشت. علاوه بر این دستگاه کوچک نمی‌تواند میزان رطوبت هوا را هم با حجم کاری موردنیاز متعادل سازد. لذا دقت به مساحت محیط و انتخاب دستگاه تهویه مطبوع با بازده و خروجی مناسب، اولین قدم است.

ترموستات

نوشته های مشابه

اگر می‌خواهید خانه‌ای سبزتر، با آلودگی محیط‌زیستی کمتر داشته باشید، مهم است که ترموستات دستگاه تهویه مطبوع شما قابلیت تنظیم و برنامه‌ریزی داشته باشد. دراین صورت می‌توانید آن را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که در ساعات عدم حضور افراد در محیط خاموش شود. این‌گونه حتی در صورت فراموشی خاموش کردن دستگاه، خودش به‌صورت خودکار طبق برنامه زمانی مقرر خاموش می‌شود. همچنین یک ترموستات پیشرفته و کارآمد، امکان تنظیم دقیق‌تر دما و مصرف بهینه انرژی را فراهم می‌آورد.

مصرف بهینه انرژی

ازآنجایی‌که دستگاه‌های تهویه مطبوع و اسپلیت برای هر دو کارکرد سرمایشی و گرمایشی از برق استفاده می‌کنند، لذا برای کاهش حداکثری اثرات محیط زیستی باید از مدل‌هایی استفاده کرد که در سنجش‌ها و رده‌بندی‌های مصرف انرژی، عملکرد بهینه‌ای داشته و با حداقل انرژی، حداکثر کارایی را فراهم می‌آورند؛ زیرا تقریباً تمامی برق مصرفی امروزه ما از سوخت‌های فسیلی به دست می‌آید که از دلایل اصلی آلودگی محیط زیست هستند. همچنین مقدار قابل‌توجهی از این انرژی طی مراحل تولید و انتقال هدر می‌رود. لذا استفاده بهینه از انرژی الکتریسیته در دستگاه‌های تهویه مطبوع اهمیت روزافزونی یافته است.

تأییدیه Energy Star

اگر به دنبال اسپلیت و سیستم تهویه مطبوع سازگار با محیط زیست می‌گردید، شاید ساده‌ترین راه انتخاب نمونه‌هایی است که برچسب Energy Star دارند. این نشان به شکل قابل‌اطمینانی، تأییدی بر مصرف بهینه و کم انرژی توسط آن محصول است. به‌طور خلاصه هر دستگاه تهویه مطبوعی که این برچسب را داشته باشد، به‌راحتی در لیست برترین سیستم‌های تهویه مطبوع آمریکا جای می‌گیرد.

کمپرسورهای دومرحله‌ای

به‌طورمعمول بیشترین مصرف انرژی یک دستگاه تهویه مطبوع توسط کمپرسور آن انجام می‌گیرد. کمپرسور به‌صورت دائمی مشغول کار است تا گازهای گرم شده را از واحد داخلی خارج کرده و مبرد سرد شده را به داخل برگرداند. کمپرسورهای دومرحله‌ای به‌صورت خودکار هنگام خنک بودن هوا میزان فشار کمتری تولید کرده و برق کمتری مصرف می‌کنند و در روزهای گرم شدیدتر کار می‌کنند.

چگونه با انتخاب کولرگازی مناسب به کاهش قطعی برق کمک کنیم؟

نوآوری‌های سیستم‌های تهویه مطبوع ال‌جی برای حفظ محیط زیست

مدل‌های جدید دستگاه‌های سرمایشی ال‌جی ازجمله LG Art Cool Mirror به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که در کنار زیبایی بصری، مصرف بهینه انرژی، کاهش هزینه و حفاظت از محیط زیست را هم‌زمان فراهم می‌سازند که راهکاری سه‌گانه با خرید چنین محصولی می‌باشد.

همچون دیگر محصولات پیشرفته ال‌جی، سیستم‌های تهویه مطبوع جدید این شرکت هم اغلب امکان اتصال به وای‌فای محلی و استفاده از اپلیکیشن ThinQ را فراهم می‌آورند که به بهترین شکل ممکن امکان برنامه‌ریزی، کنترل، تنظیمات دستگاه و خودکارسازی آن را با استفاده از هوش مصنوعی پیشرفته ال‌جی فراهم می‌آورد. علاوه بر این سیستم عیب‌یابی خودکار ال‌جی از طریق این اپلیکیشن، ایرادات احتمالی دستگاه را زودتر از موعد شناسایی کرده و علاوه بر جلوگیری از آسیب‌های جدی به دستگاه، آن را در بهینه‌ترین حالت کارکرد و مصرف انرژی نگه می‌دارد.

همچنین تکنولوژی مبتکرانه و خارق‌العاده Dual inverter compressor به دستگاه‌های تهویه مطبوع ال‌جی کمک می‌کند که به‌جای روشن و خاموش شدن دائمی برای کنترل و حفظ دمای دلخواه، در پایین‌ترین سرعت و توان ممکن هم به کار خود ادامه دهد. استفاده از این تکنولوژی و سرعت متغیر کمپرسور باعث شده که در هنگام نیاز به سرمایش بالا هم دستگاه‌های تهویه مطبوع ال‌جی خروجی سرمایی قدرتمندتری نسبت به نمونه‌های معمول داشته و سریع‌تر و مؤثرتر محیط داخلی را خنک کنند؛ که این امر به کارکرد کمتر کمپرسور و جلوگیری از اتلاف انرژی می‌انجامد.

عملکرد عالی کمپرسور اینورتر دوگانه علاوه بر مصرف بهینه انرژی و سرمایش سریع‌تر، صدا و لرزش بسیار کمتری هم ایجاد می‌کند که به کاهش چشم‌گیر نویز محیطی و آسایش بیشتر ساکنان می‌انجامد؛ و هنگامی‌که دستگاه‌های تهویه مطبوع ال‌جی را در حالت Sleep Mode قرار می‌دهید، نویزهای صوتی به حداقل ممکن می‌رسند که خوابی آرام و بدون مزاحمت را تضمین می‌کنند.

علاوه بر تمامی کنترل‌های هوشمند دمایی، ال‌جی این امکان را فراهم ساخته تا کاربران دستگاه‌های تهویه مطبوع بتوانند میزان انرژی را بیش‌ازپیش کنترل کنند و دستگاه را در حالت عملکرد با ۴۰ تا ۸۰ درصد توان کامل تنظیم کنند. این‌گونه می‌توانید میزان مصرف انرژی دستگاه تهویه مطبوع را به‌دلخواه کنترل و محدود نمایید.

از دیگر نوآوری‌های ال‌جی در اغلب سیستم‌های تبریدی و دستگاه‌های تهویه مطبوع، عدم استفاده از گاز مخرب R410A مورداستفاده توسط اغلب تولیدکنندگان مطرح این محصولات در سطح دنیا است. این گاز پتانسیل گرمایی جهانی بالایی داشته و می‌تواند آسیب‌های جدی در چرخه اثرات گلخانه‌ای داشته باشد. درحالی‌که ال‌جی در محصولات جدید و پیشرفته خود سراغ گاز R32 رفته است که پتانسیل کاهش ازون صفر داشته و میزان پتانسیل گرمایی جهانی پایینی هم دارد. همچنین برای شارژ هر دستگاه، میزان گاز مورداستفاده نسبت به مدل‌های مرسوم ۲۰ درصد کاهش می‌یابد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا