سرور مجازی
اقتصادی

رازگشایی از رهایی این ماشین های مولتی میلیاردی در خیابان های دبی!/عکس

رازگشایی از رهایی این ماشین های مولتی میلیاردی در خیابان های دبی!/عکس

یکی از نکات جالب توجه شهر دبی وجود فراوان خودروهای لوکس و گران قیمت برترین برندهای خودروسازی جهان در این شهر است. خودروهای گران قیمتی که تهیه آن‌ها برای ساکنین کشورهای اروپایی و آمریکایی دشوار محسوب می‌شود، به وفور توسط مردم دبی خریداری می‌شوند. اما گاها مشاهده می‌شود این خودروها بدون آن‌که مشکلی داشته باشند در کنار خیابان یا پارکینگ‌های دبی رها می‌شوند.

رها شدن خودروهای گران قیمت

رها شدن خودروهای گران قیمت در دبی به چند مورد انگشت شمار در سال محدود نمی‌شود؛ بلکه سالانه هزاران مورد از این خودروها در این شهر رها شده و خاک می‌خورند.

اما سوال اینجاست که چرا صاحبان این خودروها بدون آن‌که این ماشین‌ها مشکلی داشته باشند آنها را رها می‌کنند؟

شهروندان دبی مردمی بلندپرواز و زیاده‌خواه‌اند؛ افراد ساکن در میان آسمان‌خراش‌های این شهر دوست دارند میزان موفقیت خود را با خرید خودروهای گران قیمت به رخ دیگران بکشند.

از آنجایی که این خودروها قیمت بسیار بالایی دارند افراد روی به خرید اقساطی این ماشین‌ها می‌آورند. سالانه شمار زیادی خودروی لوکس به‌صورت اقساطی به ساکنین این شهر واگذار می‌شود، اما همه افراد توانایی بازپرداخت اقساط سنگین این خودروها را ندارند.

دستگاه قضایی دبی از شریعت پیروی می‌کند. بر اساس مرجع قانون‌گذاری این شهر اگر فردی نتواند بدهی خود را پرداخت کند، جرم کیفری انجام داده و باید مجازات شود. همچنین دستگاه قضا این کشور به افراد ورشکسته نیز هیچ رحمی نشان نمی‌دهد.

در واقع افرادی که در ابتدا توانایی پرداخت هزینه پیش‌پرداخت یک خودرو اقساطی را داشته‌اند اقدام به خرید این خودروها کرده‌اند؛ اما این افراد در ادامه برای بازپرداخت اقساط خود به دلیل ورشکستگی و… دچار مشکل شده‌اند و به نمایندگی‌ها بدهکار هستند. این افراد از ترس زندانی شدن اموال خود در این شهر را می‌فروشند و به کشورهای دیگر فرار می‌کنند.

از آنجایی که در خرید اقساطی خودرو، تا پایان پرداخت اقساط سند ماشین به نام خریدار زده نمی‌شود، افراد بدهکار به نمایندگی‌ها نمی‌توانند خودرو خریداری شده خود را بفروشند. پس آن را در گوشه خیابان یا پارکینگ‌های این شهر رها می‌کنند و از این شهر فرار می‌کنند.

رها شدن خودروهای گران قیمت

به‌گفته مقامات بخش مدیریت پسماند دبی، اگر خودرویی در یکی از جاده‌های شهر مانع حرکت سایر خودروها شود بلافاصله از محل منتقل می‌شود؛ اما اگر این‌گونه نباشد خودروهای رها شده برای ماه‌ها و حتی سال‌ها در محل خود دست نخورده باقی می‌مانند.

به‌دلیل نوع اقلیم شهر دبی و وجود شن‌های شور و رطوبت، خودروهای رها شده به سرعت در معرض اکسید شدن قرار می‌گیرند و تنها در مدت چند ماه به‌شدت پوسیده می‌شوند.

زمانی که این خودروها توسط پلیس و مقامات پیدا می‌شوند در ابتدا به مالکان آن‌ها اطلاع داده می‌شود. مالکان که به‌صورت عمدی خودرو را رها کرده‌اند این پیام‌ها را نادیده می‌گیرند. در نتیجه خودرو مورد نظر توقیف شده و با قیمت بسیار پایین حراج می‌شوند.

227227

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا