سرور مجازی
فضای مجازی

تشکیل شورای فناوری آمریکا و اتحادیه اروپا برای مهار انحصارطلبی غول های فناوری

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ طبق مذاکراتی که بین اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا صورت گرفت، دو طرف تصمیم گرفتند برای قانون گذاری به منظور مهار شرکت‌های بزرگ فناوری مانند گوگل، فیس‌بوک، اپل و آمازون، با هم بیشتر همکاری کنند.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی افزایش 32 میلیارد یورویی ارزش تولیدات اقتصادی آلمان با هوش مصنوعیچین؛ پیشتاز کشورهای دنیا در اختراعات هوش مصنوعی

دو طرف به همین منظور یک مجمع جدید به نام شورای فناوری و تجارت آمریکا و اتحادیه اروپا تأسیس کرده و مقامات ارشد دو طرف برای نظارت بر کنترل سرمایه گذاری در حوزه صادرات فناوری‌های حساس دارای کاربرد دوگانه و توسعه هوش مصنوعی نیز همکاری می‌کنند. همچنین برای تقویت اکوسیستم داخلی تولید تراشه در هر دو طرف در حوزه‌های تحقیقاتی، طراحی و ساخت نیز برنامه‌ریزی هایی به عمل آمد.

در بیانیه صادر شده به طور مستقیم به نام چین اشاره نشده، ولی تصریح شده ما با همکاری یکدیگر به حفاظت از کسب و کارها، مشتریان و کارگران خود در برابر رویه‌های تجاری ناعادلانه و به خصوص رویه‌های تحمیلی اقتصادهای غیر بازار آزاد ادامه می‌دهیم.

دولت بایدن تعرفه‌های تجاری تحمیلی دونالد ترامپ بر تجارت با چین را حفظ کرده، ولی برای موفقیت در نبرد با چین همکاری بیشتری با متحدانش در این زمینه به عمل می‌آورد.

همچنین سال گذشته بر اساس پیش نویس قوانین تازه اتحادیه اروپا به منظور مهار غول های فناوری و جلوگیری از پدید آمدن شرکت های مسلط ضد رقابت، مقرر شد شرکت های آمریکایی آمازون، اپل، فیسبوک و آلفابت وابسته به گوگل در صورت تغییر ندادن روش های کاری و اقدامات تجاری خود با جریمه های سنگین 6 تا 10 درصدی روبه رو شوند.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا