سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

موتور جستجوی گوگل دیگر از اینترنت اکسپلورر ۱۱ پشتیبانی نمی‌کند

موتور جستجوی گوگل از امروز از مرورگر اینترنت اکسپلورر ۱۱ پشتیبانی نمی‌کند. با این حساب، پایان عصر مرورگری که اولین بار با ویندوز ۸.۱ منتشر شد و حالا جای خود را به مایکروسافت اج داده، رقم خواهد خورد.

بر اساس اعلام یکی از توسعه‌دهندگان گوگل به نام Malte Ubi در توییتر، گوگل سرچ دیگر از اینترنت اکسپلورر ۱۱ پشتیبانی نمی‌کند. این توسعه‌دهنده ضمن ابراز خوشحالی برای اعلام این خبر، می‌گوید حالا زمان آن رسیده که به مدیران خود اطلاع دهید تا تغییرات لازم را اجرا کنند.

بر اساس این توییت، گوگل محاسباتی انجام داده که آن‌ها را به این نتیجه رسانده به پشتیبانی از این نرم‌افزار پایان دهند. آن‌ها احتمالا در نظر گرفته‌اند که هزینه ادامه پشتیبانی از اینترنت اکسپلورر ۱۱ در مقایسه با ارزش حفظ کاربرانی که از این مرورگر استفاده می‌کنند، چقدر است.

حالا کاربران IE11 که اقدام به جستجو در گوگل می‌کنند با نسخه‌ای از این موتور جستجو روبرو می‌شوند که حالت قدیمی و ساده دارد. این نسخه فاقد امکانات مدرن گوگل است و ظاهر جذابی ندارد، ولی حداقل می‌تواند کار کسانی را راه بیندازد که نمی‌توانند از کروم، اج و فایرفاکس استفاده کنند.

حالا در صورتی که با اینترنت اکسپلورر ۱۱ گوگل را باز کنید، نصب مرورگر کروم به شما توصیه می‌شود، اما اگر ترجیح می‌دهید می‌توانید از مرورگر اج هم استفاده کنید. این نرم‌افزار در حال حاضر برای ویندوز ۷، ویندوز ۸ و ویندوز ۱۰ موجود است.

با توجه به اینکه گوگل بزرگ‌ترین موتور جستجوی دنیاست و بسیاری از فعالیت‌های روزمره کاربران از طریق این سرویس انجام می‌شود، توقف پشتیبانی از این مرورگر می‌تواند چالش‌های زیادی برای کاربران این مرورگر ایجاد کند.

اینترنت اکسپلورر ۱۱ آخرین نسخه اینترنت اکسپلورر بود که در سال ۲۰۱۵ با مرورگر مایکروسافت اج جایگزین شد. این نرم‌افزار با ویندوز ۱۰ به بازار آمد و در ادامه به موتور کرومیوم مجهز شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا