سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

پژوهشگران از افزایش اضطراب در طول همه‌گیری کرونا به ویژه در میان زنان خبر می‌دهند

طبق پژوهشی که اخیرا منتشر شده، همه‌گیری کرونا منجر به افزایش اضطراب و اختلالات عمده افسردگی در سراسر جهان و به ویژه در میان زنان و جوانان شده است.

به گفته محققان، شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی مدارس و دور شدن جوانان از دوستان خود شده و بسیاری از زنان بیشتر درگیر کارهای خانه ‌شده‌اند که این امر آن‌ها را با افزایش خطر خشونت خانگی روبرو می‌کند.

طبق نتایج این پژوهش، اختلالات افسردگی اساسی ۲۸ درصد افزایش یافته و به ۲۴۶ میلیون مورد رسیده است. در صورت عدم وقوع همه‌گیری، این میزان تا ۱۹۳ میلیون مورد پیش‌بینی شده بود. اضطراب انسان‌ها نیز در مدت زمان مشابه ۲۶ درصد افزایش داشته و به ۳۷۴ میلیون مورد رسیده است. محققان در شرایط عدم شیوع ویروس کرونا پیش‌بینی کرده بودند که این میزان به ۲۹۸ میلیون مورد خواهد رسید.

افسردگی

مطالعه مورد بحث توسط دانشگاهیان دانشگاه کوئینزلند استرالیا انجام شده و ۷۶ میلیون مورد دیگر از اختلالات اضطرابی و ۵۳ میلیون اختلال افسردگی اساسی را با شیوع ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ ثبت کرده. «آلیزه فراری» نویسنده این پژوهش گفت:

«متاسفانه به دلایل متعدد زنان همیشه بیشتر تحت تاثیر پیامدهای اجتماعی و اقتصادی همه‌گیری قرار می‌گیرند. مراقبت‌های بیشتر و مسئولیت‌های خانگی اکنون بر دوش زنان است و به همین دلیل زنان بیشتر قربانی خشونت خانگی می‌شوند.»

او اضافه کرد که تعطیلی مدارس و سایر محدودیت‌های به وجود آمده نیز توانایی جوانان در یادگیری و تعامل با همسالان خود را محدود کرده است.

پژوهش محققان شامل ۴۸ مطالعه قبلی می‌شود که در سراسر جهان انجام شده و یافته‌های آن‌ها را در یک فراتحلیل جمع‌آوری کرده تا میزان شیوع اختلالات بهداشتی روانی را در ۲۰۴ کشور و سرزمین جهان طی سال ۲۰۲۰ ثبت کنند.

به گفته نویسندگان مقاله دیگری که در این مطالعه مشارکت نداشته، «این اولین بینش جهانی در مورد بار اختلالات افسردگی و اضطراب در طول همه‌گیری است.»

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا