سرور مجازی
اقتصادی

روغن ارزان شد/ جزییات تغییر قیمت

روغن ارزان شد/ جزییات تغییر قیمت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قربانعلی رفیعی در این زمینه افزود: با توجه به کاهش قیمت جهانی انواع روغن خام نسبت به مقطع اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، سازمان حمایت با هماهنگی انجمن صنفی صنایع روغن نباتی و کارخانجات تولیدی، قیمت انواع روغن نباتی مصارف صنف، صنعت و خانوار را کاهش داد.

وی بیان‌داشت: بر همین اساس به‌منظور حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، بخش مربوط به خانوار ۱۵ درصد و بخش صنف و صنعت حدود ۱۰ درصد کاهش یافت. این قیمت‌ها در کارگروه تنظیم بازار نهایی و از چهارشنبه (هشتم شهریور) اعمال شد.

معاون بازرسی و نظارت بر کالاهای مصرفی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه قیمت‌ها در سامانه ۱۲۴ بارگذاری شده، خاطرنشان‌کرد: از روز هشتم شهریور، قیمت‌های جدید به همه مراجع از جمله سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها برای اقدامات نظارتی ابلاغ شده است.

رفیعی در مورد نقش وزارت صمت بر کاهش قیمت روغن، گفت: سازمان حمایت در راستای وظایف و تکالیف قانونی خود و به‌عنوان تنها مرجع کارشناسی قیمت‌ با رصد قیمت‌های جهانی، مرداد پارسال نیز پس از بررسی‌های کارشناسی قیمت محصولات را ۱۰ تا ۱۵ درصد تعدیل کرد و امسال مجدد با کاهش قیمت جهانی، قیمت‌ها را تا ۱۵ درصد کاهش داد.

۲۲۳۲۲۵

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا