سرور مجازی
اقتصادی

جزییات جدید از واردات خودرو/ این خودروها ترخیص نمی‌شوند

جزییات جدید از واردات خودرو/ این خودروها ترخیص نمی‌شوند

مهدی اسلام پناه در پاسخ به این سئوال که تاکنون چند دستگاه خودرو وارد گمرکات شده و چند دستگاه خودرو از گمرکات ترخیص شده است، اظهار کرد: تاکنون حدود ۵ هزار دستگاه خودرو وارد کشور شده که تعدادی از این خودروها هنوز در گمرک است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: ‌علت دپوی این خودروها در گمرکات، عدم توافق صاحب کالا و گمرک درخصوص ارزش‌گذاری است در واقع‌ این خودروها در ابتدا باید ارزش‌گذاری شود تا امکان اظهار و ترخیص آنها فراهم شود.

وی با اشاره به وجود ۱۲۱۷ دستگاه خودرو تجاری و سواری وارداتی در گمرک بندر شهید باهنر بیان کرد: تعدادی از این خودروها از گذشته در گمرک بوده و تعدادی نیز اخیرا وارد گمرک شده است، علت دپوی این خودروها اختلاف صاحب کالا با گمرک در خصوص ارزش‌گذاری است، بنابراین‌ در جسله‌ای که اخیرا در استان هرمزگان برای روان سازی ترخیص کالاهای رسوب شده در گمرکات برگزار شد، مقرر شد در صورتی که صاحب کالا و گمرک درخصوص ارزش‌گذاری این خودروها به توافق نرسیدند، این خودروها به عنوان اموال متروکه اعلام‌ و به مزایده گذاشته شود تا شرایط ترخیص آن از گمرکات فراهم شود.

اسلام‌پناه گفت: سازمان‌ استاندارد ایران کاملا موافق واردات خودروی با کیفت و رقابتی است، اما برخی مغلطه می‌کنند مبنی بر اینکه سازمان استاندارد مخالف واردات خودرو است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اضافه کرد: طیفی از اشخاص حقیقی و حقوقی حاضر نیستند خطاها و مشکلاتی که در حوزه واردات خودرو متعلق به آنها است را بپذیرند و لذا نقطه‌های تاریک خود را پشت هیمنه سازمان ملی استاندارد پنهان می کنند.

وی با تاکید بر اینکه سازمان ملی استاندارد با واردات میلیون‌ها خودروی با کیفیت و رقابتی هم موافق است، گفت: برخی ظرفیت این واردات را ندارند و می‌گویند سازمان استاندارد مخالفت می‌کند در حالی که اینطور نیست.

بیشتر بخوانید:

  • متقاصیان خرید خودرو بخوانند/ قیمت جدید خودروهای وارداتی اعلام شد + جدول

۲۱۷۲۲۳

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا