سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

نسل جدید دوربین زیر نمایشگر اوپو با کیفیت بالاتر معرفی شد

اوپو با استفاده از فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی و تجهیز دستگاه‌هایش به نمایشگر اولد جدید، نسل تازه دوربین‌ زیر نمایشگر خود را معرفی کرد که امکان تصویربرداری با کیفیت بالاتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

تا همین اواخر، تنها گوشی هوشمند مجهز به دوربین زیر نمایشگر بازار ZTE اکسون ۲۰ بود و شرکت‌های دیگری همچون شیائومی، اوپو و ویوو نیز پا در مسیر مشابه ZTE گذاشتند. اکسون ۲۰ با وجودی که به عنوان اولین دستگاه مجهز به دوربین سلفی روانه بازار شد، اما کیفیت تصویربرداری مطلوبی نداشت و همین مساله باعث شد به کارگیری فناوری‌های جدید در دستور کار این شرکت قرار گیرد تا شرکت‌ها بتوانند امکان تصویربرداری با کیفیت بالاتری را در اختیار کاربران قرار دهند.

در این بین ZTE در نسل بعدی موبایل‌های مجهز به فناوری دوربین زیر نمایشگر یعنی اکسون ۳۰ ۵G سعی کرد کاستی‌های نسل قبلی را تا حد زیادی جبران کند تا کاربران با دوربین زیر نمایشگر موبایل جدید بتوانند تجربه تصویربرداری با کیفیت بالاتری را در اختیار داشته باشند.

اوپو نیز در نسل جدید دوربین‌های زیر نمایشگر خود موفق شده کیفیت تصویربرداری را به صورت قابل توجهی افزایش دهد. هرچند قضاوت نهایی در مورد این فناوری درنهایت برعهده کاربران خواهد بود، اما این شرکت ادعا می‌کند با کمک فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی و نمایشگر اولد به چنین موفقیتی در بهبود کیفیت تصویربرداری با دوربین زیر نمایشگر دست یافته است.

اوپو می‌گوید برای دوربین زیر نمایشگر از موتور هوش مصنوعی و ده‌ها هزار عکس کمک گرفته تا بتواند به تصاویری با جزئیات بیشتر و وایت بالانس و HDR مناسب‌تری دست پیدا کند. از این رو تصاویر گرفته شده به این فناوری به صورت شگفت انگیزی طبیعی جلوه می‌کنند.

دوربین‌ زیر نمایشگر اوپو

از سوی دیگر اوپو تغییراتی در توسعه نمایشگر ایجاد کرده و تراکم پیکسل را در قسمت بالای دوربین کاهش داده است تا نور کافی به حسگر دوربین وارد شود. در نتیجه انتظار می‌رود با این فناوری تصاویری با کیفیت بالاتر و وضوح بیشتر نمایشگر در دسترس کاربران قرار گیرد. حتی کاربران در حین مطالعه متن‌ و مشاهده ویدیو در نمایشگر با فناوری جدید،‌ کیفیت بالاتری را در اختیار خواهند داشت. این رویکرد به افزایش ۵۰ درصدی طول عمر نمایشگر نیز کمک می‌کند.

هنوز تاریخ عرضه نسل جدید دوربین‌ زیر نمایشگر از سوی اوپو اعلام نشده و باید دید چه زمانی فناوری جدید در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا