سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

فروش گوشی‌های سری گلکسی S21 از دو نسل قبل کمتر بوده است

سری گلکسی S21 پیش از رسیدن به ویترین فروشگاه‌ها با استقبال خوبی از سوی مخاطبان و منتقدان روبرو بود، اما حالا حدود شش ماه پس از عرضه، داده‌های جدید نشان می‌دهد که میزان تقاضا چندان جالب نبوده و آمار فروش کمتر از مدل‌های نسل قبلی بوده است.

تحلیل‌گران شرکت Kiwoom Securities مدعی‌اند که سامسونگ در شش ماه نخست از زمان عرضه سری گلکسی اس ۲۱ مجموعا ۱۳.۵ میلیون گوشی فروخته تا این سری به یکی از بداقبال‌ترین خانواده‌های خط تولید گلکسی S تبدیل شود.

آمار فروش سری گلکسی S21 نسبت به گلکسی اس ۲۰ حدود ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است. تخمین‌ها نشان می‌داد که سامسونگ در شش ماه نخست عرضه گلکسی اس ۲۰ حدود ۱۷ میلیون مدل از این خانواده فروخته بود. گفتنی است که سری گلکسی اس ۲۰ در ابتدای آغاز همه‌گیری ویروس کرونا معرفی شده بود.

این مقایسه در برابر سری گلکسی اس ۱۰ حتی از این هم بدتر می‌شود. سامسونگ در شش ماه نخست عرضه گلکسی اس ۱۰ حدود ۲۵.۵ میلیون موبایل فروخته بود، یعنی فروش سری گلکسی اس ۲۱ در مقایسه با سال ۲۰۱۹ حدود ۴۷ درصد پایین آمده است. آمار فروش سه سری اخیر از خانواده گلکسی S در شش ماه نخست از قرار زیر است:

  • گلکسی اس ۱۰: ۲۵.۵ میلیون دستگاه
  • گلکسی اس ۲۰: ۱۷ میلیون دستگاه
  • گلکسی اس ۲۱: ۱۳.۵ میلیون دستگاه

فروش پایین سری گلکسی اس ۲۱ در شرایطی اتفاق می‌افتد که این سری از نظر ظاهری تغییرات نسبتا بزرگی داشته و سامسونگ قیمت آن را پایین آورده است. با این حال، به نظر می‌رسد که اثر اقتصادی همه‌گیری ویروس کرونا جلوی موفقیت این خانواده را گرفته است.

کره‌ای‌ها حالا امید خود را به نیمه دوم ۲۰۲۱ معطوف کرده‌اند، اما با توجه به معرفی قریب‌الوقوع گوشی‌های پرچمدار جدید این شرکت از جمله گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۳ شرایط برای سری گلکسی اس ۲۱ پیچیده‌تر خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا