سرور مجازی
اخبار آی تی

حمایت ۳۰۰ میلیاردی صندوق نوآوری برای بومی سازی دو فناوری حوزه ICT

به گزارش ایسنا دکتر علی وحدت در آیین تبادل تفاهم نامه همکاری مشترک با هدف حمایت از داخلی سازی مودم های VDSL و محصولات شبکه انتقال(POTN) افزود: طی دو سال گذشته مبلغ ۱۷ هزار میلیارد تومان خدمات مالی به شرکت‌های دانش بنیان اعطا شده است که در برخی از آنها تلاش شد تا به صورت هدفمند و با ابزارهای کمکی بتوانیم علاوه بر طرح‌های عرضه، از طرح‌های تقاضا نیز حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه در قالب این حمایت‌ها تلاش می‌شود تا محصولاتی به صورت لیزینگ و یا استصناع به تولید برسد، ادامه داد: برای این منظور در تفاهم نامه‌ای که امروز به امضا می‌رسد، کمیته طرح‌های ملی تشکیل شده که در آن طرح‌هایی که دارای ویژگی‌هایی چون نیاز ملی و دستگاهی است، مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت تایید، شرکت ارائه دهنده به صورت موقت دانش بنیان خواهد شد.

وحدت خاطر نشان کرد: در صورتی که طرح از سوی شرکت به صورت موفقیت آمیز تولید و به بازار عرضه شود، به طور دائم دانش بنیان خواهد شد.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این زمینه، یادآور شد: یکی از اقدامات این کمیته این است که ابزارهای حمایتی به سمت خریداران خواهد بود و تاکنون با این روش طرح‌هایی با وزارت نفت به مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان و با همکاری بانک تجارت تعریف شده است.

به گفته وی بر اساس این همکاری، وزارت نفت مشروط بر آنکه نیازهای فنی خود را از طریق شرکت‌های دانش بنیان تامین کند، تسهیلات ۲ هزار میلیارد تومانی با نرخ ۸ درصد از نظام بانکی دریافت خواهد کرد.

وحدت با بیان اینکه در این زمینه این صندوق نیز نگران اعطای رانت است، اظهار کرد: در حال حاضر شرکت‌های دانش بنیان به بلوغ رسیده‌اند و با شرکت دانش بنیانی که در این قرارداد قرار است مودم‌های VDSL تولید کند نیز از ۸ سال پیش آشنا هستیم و تاکنون محصولات فناورانه‌ای را به بازار عرضه کرده است.

وی ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه‌ای که امروز به امضا رسید صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش بنیان مورد تایید شرکت مخابرات ۳۰۰ میلیارد تومان برای کلیه شرکت‌ها در موضوع مودم‌های VDSL و همچنین توسعه محصول POTN که شامل زیر مجموعه بخش انتقال می‌شود، اختصاص خواهد داد.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر اینکه انتظار داریم شرکت مخابرات در برنامه‌های توسعه فناوری با این صندوق همکاری داشته باشد، گفت: در حال حاضر از بیش از ۶ هزار شرکت دانش بنیان ایجاد شده، ۵۰ درصد آن را شرکت‌های فعال در حوزه ICT تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا