سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

لامبورگینی آونتادور مدل Ultimae edition رسما معرفی شد؛ آخرین گاو خمشگین با موتور V12

بیش از یک دهه از معرفی لامبورگینی آونتادور می‌گذرد و لامبورگینی برای خداحافظی با گاو خشمگین خود یک مدل جدید با نام LP 780-4 Ultimae edition را به طور رسمی معرفی کرده است. این مدل آخرین محصول لامبورگینی خواهد بود که از موتور V12 تنفس طبیعی بدون هر گونه سیستم اضافی هیبریدی و برقی نیرو می‌گیرد.

لامبورگینی قرار است با این محصول در فستیوال گوودوود سال جاری حاضر شود و جشنی را برای خداحافظی با این محصول بگیرد.

موتور ۶.۵ لیتری ۱۲ سیلندر توانایی تولید حداکثر قدرت ۷۶۹ اسب بخار قدرت را دارد که مشابه با مدل SVJ است. در حال حاضر در مدل Essenza SCV12 این موتور توانایی تولید ۸۱۹ اسب بخار قدرت را دارد. گرچه این مدل تنها قابلیت استفاده در پیست های اتومبیل رانی را دارد.

این نیرو توسط گیربکس ۷ سرعته تک کلاچه به هر چهارچرخ ارسال می شود.

حداکثر گشتاور موتور نیز به ۷۳۰ نیوتن متر می‌رسد. این گاو خشمگین برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به تنها ۲.۸ ثانیه زمان احتیاج دارد و حداکثر سرعت آن نیز برابر با ۳۵۵ کیلومتر بر ساعت است.

لامبورگینی با ترکیب زبان طراحی مدل S و SVJ یک ترکیب زیبا و منحصر به فرد ایجاد کرده است تا هنر خود را در زمینه طراحی به رخ رقبای خود بکشد.

لامبورگینی تنها ۳۵۰ دستگاه از مدل کوپه و ۲۵۰ دستگاه از مدل رودستر آن تولید می‌کند. لامبورگینی از رنگ بندی اختصاصی برای این محصول استفاده کرده است و قابلیت انتخاب آپشن سقف تمام فیبرکربنی در مدل رودستر نیز وجود دارد.

در حال حاضر قیمت نهایی این مدل مشخص نیست اما انتظار می‌رود که برچسب قیمتی ۴۰۰ هزار پوند چندان دور از انتظار نباشد.

لامبورگینی سال سختی را پشت سر گذاشته است و گرچه فروش مدل شاسی بلند آن یعنی اوروس کمک شایانی به این سوپرخودرو ساز ایتالیای کرده است اما روابط آن با مالک اصلی خود یعنی گروه فولکس واگن چندان جالب نیست به گونه‌ای که حتی زمزمه فروش لامبورگینی نیز رسانه‌ای شده بود اما به نظر می‌رسد که فولکس واگن قصد انجام این کار را ندارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا