سرور مجازی
رمز ارز

بلاکچین و توکنیزه کردن دارایی‌ها، انقلابی که سیستم مالی را متحول می‌کند!

بلاکچین و توکنیزه کردن دارایی‌ها، انقلابی که سیستم مالی را متحول می‌کند!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مقاله عملیاتی اخیر فدرال رزرو به دنیای توکنیزه کردن دارایی‌ها و تأثیر بالقوه آن بر ثبات مالی می‌پردازد. در یک چشم‌انداز مالی در حال تحول، این ابزارهای نوآورانه به دلیل ظرفیت خود برای تغییر راهبردهای سرمایه‌گذاری و تغییر شکل بازارهای سنتی توجه زیادی را به خود جلب می‌کنند.

Ramzarz۱۰۰ هزار شیبا رایگان!

این مقاله توضیح می‌دهد که فرایند توکنیزه کردن شامل پنج جزء کلیدی است: بلاکچین، دارایی مرجع، روند ارزش‌گذاری، ذخیره‌سازی یا نگهداری و بسترهای بازخرید. این عناصر پیوندهای مهمی را بین بازار رمزارزها و دارایی‌های مرجع ایجاد می‌کنند و بینش عمیق‌تری در مورد نحوه تعامل آ‌ن‌ها با سیستم‌های مالی مرسوم ارائه می‌دهند.

مقاله عملیاتی فدرال رزرو به افزایش قابل توجهی در دارایی‌های توکنیزه‌شده با ارزش بازار تخمینی ۲.۱۵ میلیارد دلار در بلاکچین‌های بدون مجوز تا مه ۲۰۲۲، اشاره می‌کند، این ارزش‌گذاری شامل توکن‌هایی می‌شود که توسط پروتکل‌های غیرمتمرکز مانند سانتریفیوژ (Centrifuge) و شرکت‌های مستقر مانند پگسوس (Paxos) صادر شده‌اند.

علی‌رغم چالش دستیابی به داده‌های سری زمانی جامع به دلیل تنوع در طرح‌های توکنیزه کردن و سطوح شفافیت، داده‌های DeFi Llama روند رو‌به‌رشد این طرح‌ها در حوزه دیفای را برجسته می‌کند.

در حالی که ارزش کل قفل‌شده (TVL) در حوزه دیفای از ژوئن ۲۰۲۲ نسبتاً ثابت مانده است، دسته‌بندی‌های مربوط به دارایی‌های دنیای واقعی به صورت ارزش مطلق و به عنوان نسبتی از اکوسیستم کلی دیفای رشد کرده‌اند. از ۲.۱۵ میلیارد دلار دارایی توکنیزه‌شده، تقریباً ۷۰۰ میلیون دلار در حال حاضر در دیفای قفل شده است.

با این حال، این مقاله نگرانی‌هایی را در مورد ثبات مالی ایجاد می‌کند. در حالی که بازارهای توکنیزه‌شده در مقایسه با سیستم‌های مالی گسترده‌تر هنوز نسبتاً کوچک هستند، فضای رشد آن‌ها نگرانی‌هایی را در مورد شکنندگی در بازارهای دارایی‌های رمزارزی و پیامدهای آن برای سیستم مالی سنتی ایجاد می‌کند.

با گسترش توکنیزه کردن دارایی‌ها، موسسات مالی سنتی ممکن است به طور فزاینده‌ای در معرض بازار ارزهای دیجیتال از طریق مالکیت مستقیم یا گونه‌ای دیگر قرار گیرند و پویایی‌ و ارتباطات متقابل جدیدی را معرفی کنند که می‌تواند رفتارهای بازار را به روش‌های پیش‌بینی نشده تحت تأثیر قرار دهد. این پویایی‌های در حال تحول نیاز به نظارت و مقررات دقیق برای حفظ ثبات مالی در این چشم‌انداز به سرعت در حال تغییر را برجسته می‌کند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا