سرور مجازی
اخبار آی تی

چین زودتر از همه، تا سال ۲۰۳۳ انسان را به مریخ می‌فرستد

سازمان فضایی چین قصد دارد تا سال ۲۰۳۳ برای اولین بار رویای سفر انسان به مریخ را محقق سازد و در سیاره سرخ یک پایگاه دائمی تاسیس کند.

در حالی که ناسا و اسپیس ایکس قصد دارند طی همکاری مشترک به اولین سازمان‌های فضایی تبدیل شوند که انسان را به سیاره سرخ می‌فرستند، چین اکنون مدعی شد تا سال ۲۰۳۳ رویای سفر انسان به مریخ را محقق خواهد کرد. گفتنی است چین اخیرا در حوزه فضا به دستاوردهای مهمی مانند ارسال موفقیت‌آمیز کاوشگر به نیمه تاریک ماه و سیاره سرخ، راه‌اندازی یک ایستگاه فضایی اختصاصی در مدار زمین و اعزام سه فضانورد به آن دست پیدا کرده است.

تحقق رویای سفر انسان به مریخ تا سال ۲۰۳۳

وانگ شیائوجون، رئیس آکادمی دولتی فناوری پرتاب فضاپیمای چین (CALT) در کنفرانس جهانی اکتشافات فضایی (GLEX ۲۰۲۱) عنوان کرد اولین ماموریت بین سیاره‌ای چین ارسال موفقیت‌آمیز کاوشگر تیان‌ون-۱ (Tianwen-۱) به مریخ بود که طی آن عملیات اکتشافی روی این سیاره را نیز با یک مریخ نورد آغاز کردیم. وی افزود برای ارسال انسان به مریخ برنامه سه مرحله‌ای وجود دارد که مرحله اولیه آن آماده‌سازی فناوری خواهد بود؛ این مرحله ربات‌هایی را شامل می‌شود تا بتوانند نمونه‌های مریخی را به زمین برگردانند و مکان مناسبی را برای استقرار انسان در مریخ شناسایی کنند.

رئیس آکادمی دولتی فناوری پرتاب فضاپیمای چین در ادامه بیان کرد در مرحله دوم انسان‌ها را به مریخ اعزام خواهیم کرد تا در سیاره سرخ یک پایگاه دائمی تاسیس کنند. پس از این که ساخت این پایگاه به پایان رسید، در مرحله سوم ناوگان‌های باری بزرگ از زمین به مریخ ارسال می‌شوند تا پروژه‌های توسعه در مریخ با سرعت بیشتری به انجام برسد.

طبق اعلام وانگ شیائوجون، تمام این برنامه‌ها به ترتیب از سال ۲۰۳۳، ۲۰۳۵، ۲۰۳۷، ۲۰۴۱ و ۲۰۴۳ میلادی به انجام خواهد رسید. گفتنی است چین در حال ساخت یک وسیله نقلیه هسته‌ای برای ماموریت‌های انسانی و اکتشافات در سیاره سرخ است. با وجود این که در آمریکا سازمان ناسا، شرکت اسپیس ایکس، بلو اوریجین و سایر شرکت‌های خصوصی حوزه فضا به شکل مستقل در حال ساخت سیستم‌های فضایی هستند، اما چین به شکل یک سیستم متحد روی برنامه‌های فضایی خود کار می‌کند و احتمال دارد پیش از آمریکا، چین بتواند رویای سفر انسان به مریخ را محقق سازد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا