سرور مجازی
zoomit

اپل تحویل سفارش‌های جدید مک بوک پرو را به‌تأخیر انداخته است

اوایل ماه جاری میلادی اعلام شد تحویل سفارش‌های جدید مک بوک پرو و حتی سفارش‌هایی که فوریه‌ی ۲۰۲۲ (بهمن و اسفند ۱۴۰۰) ثبت شده‌اند، تا جولای ۲۰۲۲ (تیر و مرداد ۱۴۰۱) به‌تأخیر افتاده است. با ادامه‌ی مشکلات زنجیره‌ی تأمین، اکنون به‌نظر می‌رسد اپل تحویل سفارش‌های جدید مک بوک پرو، آی مک، مک استودیو و استودیو دیسپلی را تا آگوست ۲۰۲۲ (مرداد و شهریور ۱۴۰۱) به تعویق انداخته است.

به‌نوشته‌ی 9to5Mac، چند هفته پیش کاربرانی که در ماه فوریه کانفیگ سفارشی مک بوک پرو ۱۶ اینچ را خریده بودند، گفتند اپل اعلام کرده است دستگاه‌شان را با تأخیر ارسال می‌کند. مدتی بعد اعلام شد حتی تحویل مدل ۱۴ اینچ نیز تأخیر خورده است. به‌طور دقیق‌تر، گفته می‌شود اپل اکنون سفارش‌های مک بوک پرو ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی را در ۲۸ جولای (۶ مرداد) ارسال می‌کند.

اگر کاربر کانفیگ دستگاه را شخصی‌سازی کند و مثلاً پردازنده، رم یا قطعه‌‌ای دیگر را تغییر دهد، باید تا ۸ آگوست (۱۷ مرداد) منتظر بماند. به‌نظر می‌رسد فروشگاه‌های متفرقه نظیر آمازون و بست بای در وضعیت بهتری درمقایسه‌با فروشگاه آنلاین اپل به‌سر می‌برند و اکنون موجودی نسبتاً زیادی از لپ‌تاپ‌های این شرکت را دارند.

افزون‌بر نسل جدید مک بوک پرو، عرضه‌ی کامپیوتر مک استودیو و مانیتور استودیو دیسپلی نیز به‌تأخیر افتاده است. مدل‌های استاندارد آی مک به‌صورت فوری دردسترس قرار می‌گیرند؛ اما اگر رم یا حافظه‌ی ذخیره‌سازی را ارتقا دهید، باید برای تهیه‌ی این دستگاه نیز تا ماه آگوست منتظر بمانید.

به‌نظر می‌رسد در‌حال‌حاضر تأخیری در زمان عرضه‌ی مک بوک پرو ۱۳ اینچ M1 و مک بوک ایر M1 دیده نمی‌شود و این لپ‌تاپ‌ها حدودا یک هفته پس از سفارش به دست مشتری می‌رسند. البته اگر بخواهید رم یا حافظه‌ی این لپ‌تاپ‌ها را ارتقا دهید، باید یک ماه بیشتر منتظر بمانید.

مقاله‌های مرتبط:

  • مشکلات زنجیره تأمین اپل به فرایند تولید نمایشگرهای آیفون آسیب جدی می‌زند
  • کو: اپل درحال ساخت سایت‌های زنجیره تأمین در خارج از چین است

پیش‌تر گفته شده بود تهیه‌ی پنل مینی LED ممکن است سخت‌تر از حد تصور باشد و تاریخ عرضه‌ی محصولات اپل را به‌تأخیر بیندازد. البته با درنظرگرفتن اینکه موج تأخیر در تاریخ تحویل محصولات دیگری نظیر آی مک و مک استودیو را هم دربر گرفته است، به‌نظر می‌رسد مشکل تأمین قطعات گسترده‌تر از آن است که فکرش را می‌کردیم. تیم کوک، مدیرعامل اپل، در جلسه‌ی مالی اخیر شرکت گفت مشکلات زنجیره‌ی تأمین در حال رفع‌شدن هستند؛ اما انتظار می‌رود در فصل دوم ۲۰۲۲ اپل ضرری بین ۴ تا ۸ میلیارد دلار متحمل شود.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا