سرور مجازی
فضای مجازی

سخنگوی مناطق آزاد: پرداخت حق جلسه به نمایندگان وزرا قانونی است/آمار استخدام سال 1400 را ندارم

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مرتضی شیخ زاده در اولین نشست خبری خود با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی و تاکید مشاور رئیس جمهور بر این مسئله اظهار کرد: با توجه به پرسش های فراوان رسانه ها تصمیم بر این گرفته شد دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد یک سخنگو داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون پرداخت مالیات بر ارزش افزوده از سوی فعالان اقتصادی در مناطق آزاد الزامی است، یادآور شد: مصوبه مجلس برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده فعالان اقتصادی و مردم را شوکه کرد در راستای حل دغدغه بوجود آمده در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، یک شورای پارلمانی تشکیل شده و پیگیری ها برای حذف این قانون درحال انجام است.

سخنگوی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد با بیان اینکه این پروسه بر اساس قانون 6 ماه زمان می برد، در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم، مبنی بر اینکه پرداخت حق جلسه به نمایندگان وزرا در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد قانونی است گفت: نمایندگان تام الاختیار وزرا در جلسات دبیرخانه تصمیمات مهمی را برای مناطق آزاد اتخاذ می کنند دریافتی حق الجلسه این نمایندگان نیز قانونی بوده چرا که آنها خارج از ساعات کاری خود در این جلسه حضور داشته و اضافه کاری داشته اند.

شیخ زاده تاکید کرد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران پرداخت حق جلسه به نمایندگان وزرا قانونی است.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگر تسنیم مبنی بر دستور مشاور رئیس جمهور برای ترخیص افراد استخدام شده در مناطق آزاد طی سال 1400 و اینکه چه تعداد استخدام شده است اظهار کرد: یکی از ماموریت های دبیرشورای عالی مناطق آزاد کاهش جمعیت در این دبیرخانه بوده بر این اساس تعداد نیروهای دبیرخانه از 150 نفر باید به زیر 60 نفر کاهش یابد. برای دستیابی به این نقشه نیز بهترین راهکار این بود که به ماموریت کارکنان دستگاه های اجرایی در مناطق آزاد خاتمه داده شود.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا