سرور مجازی
فضای مجازی

واکنش وزیر ارتباطات به مسئله کیفیت اینترنت کشور

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هفته‌های اخیر شاید وضعیت اینترنت کشور در بدترین حالت خود از نظر سرعت و کیفیت بوده است. شبکه اینترنت کشور در چند هفته اخیر با انواع و اقسام اختلال‌ها روبه‌رو بوده است. اما حالا این اختلال و کندی در هفته‌های اخیر به اوج خود رسیده و واکنش‌های منفی بسیاری را برانگیخته است.

با شروع سال تحصیلی جدید در سایه کرونا، نیاز به برقراری ارتباطات آموزشی مجازی مجدداً اوج گرفته است. شرکت در کلاس‌های مجازی و ارسال تکالیف، به یک ارتباط اینترنتی خوب و پرسرعت نیاز دارد. اما سرعت اینترنت کشور در هفته‌های اخیر به شدت کند شده و همین امر انتقادات زیادی را متوجه وزارت ارتباطات کرده است.

در پی دریافت برخی گزارشات مردمی از طریق سامانه 195 وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و گمانه‌زنی‌های زیادی درباره اختلالات اینترنتی خصوصاً در ساعات اوج مصرف، «عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نسبت به این موضوعات واکنش نشان داده و برای پیگیری دقیق و رسیدگی سریع به موضوع، دستورهای لازم را جهت پیگیری دقیق این علت صادر کرده است.

بر اساس این دستور، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی موظف شده است با همکاری مدیرعامل شرکت زیرساخت، پس از بررسی دقیق گزارشات مردمی، راهکارهای رفع سریع اشکالات ارتباطی را ارائه و گزارش اقدامات اجرایی را به مردم اطلاع رسانی کند.

از آنجا که «عیسی زارع‌پور»، برعکس وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت قبل، حضوری در شبکه‌های اجتماعی ندارد تا پاسخی در این زمینه ارائه کند؛ اما از طریق پیامک پاسخ یکی از کاربران که از سرعت اینترنت گلایه کرده را داده است.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران , اینترنت ,

زارع‌پور در پاسخ به پیامک شکایت این کاربر در مورد سرعت بی‌کفیت اینترنت او پاسخ داده است: "مجموعه همکارانم در شرکت ارتباطات زیرساخت شبانه‌روزی در حال تلاش برای بهبود کیفیت هستند."

برخی معتقدند اختلال فعلی ناشی از محدودیت پهنای باند و مشکل در خرید و تأمین پهنای باند اضافه است. گفته می‌شود شرکت ارتباطات زیرساخت برای خرید پهنای باند باید از شورای عالی فضای مجازی مجوز بگیرد و مشکلات در صدور این مجوزها، موجب ایجاد چنین اختلالی شده است.

انتهای پیام/؛

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا