سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

قابلیت تماس صوتی و تصویری به اپلیکیشن اصلی فیسبوک برمی‌گردد

فیسبوک به‌صورت آزمایشی قابلیت گفتگوی صوتی و تصویری را در اپلیکیشن اصلی این پلتفرم قرار داده و هم اکنون کاربران ساکن آمریکا و برخی از کاربران دیگر می‌توانند در اپلیکیشن اصلی فیسبوک نیز از قابلیت گفتگوی صوتی و تصویری استفاده کنند. این اقدام فیسبوک را می‌توان کار مثبتی تلقی کرد؛ زیرا دیگر کاربران اپلیکیشن اصلی این پلتفرم نیازی ندارند برای مکالمه صوتی یا تصویری اپلیکیشن پیام‌رسان آن را دریافت و نصب کنند.

قبلا کاربران می‌توانستند از اپلیکیشن اصلی فیسبوک برای دریافت و ارسال پیام نیز استفاده کنند؛ اما این شرکت در سال ۲۰۱۴ تصمیم گرفت بخش پیام‌رسان را از اپلیکیشن اصلی فیسبوک جدا کند و آن را به‌عنوان اپلیکیشن مجزایی در اختیار کاربران قرار دهد. پس از چنین رویکردی، این شبکه اجتماعی اعلام کرد ویژگی‌های مربوط به پیام‌رسانی و ارتباطات تنها در اپلیکیشن پیام‌رسان در دسترس خواهند بود؛ فیسبوک در آن زمان هدف خود از انجام این کار را جلوگیری از گرایش کاربران به سمت استفاده از اپلیکیشن‌های سایر پلتفرم‌ها عنوان کرد.

اما گویا زاکربرگ تصمیم گرفته دوباره برخی قابلیت‌های ارتباطی و پیام‌رسانی را به اپلیکیشن اصلی فیسبوک بازگرداند؛ البته ارسال و دریافت پیام‌های متنی هنوز تنها به‌صورت اختصاصی در اپلیکیشن مسنجر قابل‌ استفاده است.

فیسبوک در اوایل ماه میلادی جاری اعلام کرد که قابلیت رمزگذاری سرتاسری را به قابلیت گفتگوی صوتی و تصویری پیام‌رسان خود افزوده است و از این پس تنها دو طرف ارتباط قادر به دیدن یا شنیدن صدا و تصویر یکدیگر هستند. در ضمن این اپلیکیشن در به‌روزرسانی اخیر خود از قابلیت پشتیبانی از کد QR و لینک‌های پرداخت نیز برخوردار شده است

هنوز مشخص نیست کاربران سایر کشورها از چه زمانی می‌توانند از قابلیت مکالمه صوتی و تصویری در اپلیکیشن اصلی فیسبوک استفاده کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا