سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

معرفی منوی دیجیتال مِ‌نیو؛ بهترین جایگزین برای منوهای کاغذی کافه و رستوران

تمایل به حذف منوهای کاغذی و استفاده از جایگزین‌های دیجیتال پس از همه‌گیری کرونا، در کافه‌ها و رستوران‌ها به شدت افزایش پیدا کرده است. در این میان مِ‌نیو (MeNew) یکی از بازیگران اصلی این حوزه شناخته می‌شود که با قابلیت‌های متنوع، به کسب و کارها کمک می‌کند تا منوی دیجیتال خود را راه‌اندازی کنند.

فعالیت مِ‌نیو به قبل از همه گیری کرونا باز می‌گردد و برای اولین بار در سال ۹۵ توسط آرش مسیح‌پور آغاز به کار کرد. اکنون با داشتن چند سال سابقه فعالیت، بسیاری از رستوران‌های برتر تبدیل به مشتریان دائمی این پلتفرم شده‌اند و از خدمات منوی دیجیتال آن بهره می‌گیرند. اما مِ‌نیو دقیقاً چگونه کار می‌کند؟

مشتریان کافه‌ها و رستوران‌ها برای بهره‌گیری از خدمات مِ‌نیو نیازی به نصب اپلیکیشن خاصی نخواهند داشت و تنها با اسکن کد QR اختصاصی می‌توانند منوی هر مجموعه را در موبایل یا تبلت خود مشاهده کنند.

شاید فکر کنید که انجام چنین کاری با آپلود کردن یک فایل PDF به آسانی امکان‌پذیر است؛ اما مِ‌نیو قابلیت‌هایی را ارائه می‌کند که به هیچ عنوان توسط فایل‌های PDF قابل دست‌یابی نیستند. برای مثال خواندن یک منوی PDF تنها با اسکرول کردن میان صفحات آن و زوم روی تصاویر امکان‌پذیر است، اما یک منوی دیجیتال می‌تواند گشت و گذار را برای مشتری بسیار آسان‌تر کند و افراد می‌توانند با لمس هر غذا به تصاویر و جزئیات آن دسترسی داشته باشند.

از سوی دیگر برای تغییر قیمت‌ها یا آیتم‌ها در منوهای PDF، باید فایل جدیدی ساخته و سپس آپلود شود، اما فرایند تغییر موارد مختلف در مِ‌نیو تنها با چند کلیک امکان‌پذیر است. همچنین تعامل با چنین فایل‌هایی امکان‌پذیر نیست و تنها برای نمایش اطلاعات کاربرد دارند، ولی منوی دیجیتال نه تنها می‌تواند با کاربر تعامل داشته باشد، بلکه قادر است جزئیات مرتبط با سفارش را نیز از مشتری دریافت کند.

فرایند ساخت منوی دیجیتال با مِ‌نیو برای صاحبان کافه‌ها و رستوران‌ها بسیار آسان است. پنل مدیریت مِ‌نیو امکان تعریف آیتم‌های مختلف را در دسته‌بندی‌های گوناگون فراهم می‌کند. پس از ورود به پنل مدیریت مِ‌نیو، تب منوساز اولین قسمتی است که مشاهده می‌شود. کاربر می‌تواند در این بخش اقدام به ساخت منوی جدیدی کند یا منوهای قبلی را به‌روزرسانی نماید. همچنین امکان غیرفعال کردن یک منو، حذف یا کپی کردن آن هم وجود دارد.

پس از انتخاب یک منو، می‌توان آیتم‌های جدیدی را به دسته‌های متفاوت آن افزود. برای مثال اگر بخواهید آیتم جدیدی به دسته پاستا اضافه کنید،‌ کافیست نام پاستا را نوشته و کلید Enter را فشار دهید. در ادامه امکان تعریف کردن جزئیات آیتم جدید مانند قیمت، توضیحات، تصاویر و ویدیو نیز وجود دارد.

در بخش تنظیمات عمومی امکان تعریف اطلاعات رستوران مانند پیشوند، نام، پسوند، شعار برند و نام شعبه وجود دارد. همچنین با توجه به فعالیت داشتن مِنیو در کشورهای دیگر، رستوران‌ها می‌توانند علاوه‌بر زبان فارسی، از عربی یا انگلیسی نیز برای ساخت منوی دیجیتال خود بهره ببرند. واحد پولی مورد استفاده در منوها هم در کنار تومان، به افغانی، ریال عمان، دلار کانادا و درهم امارات نیز قابل تغییر است.

مجموعه‌ها می‌توانند با آپلود تصویر و ویدیو در قسمت معرفی رستوران، اقدام به برجسته کردن ویژگی‌ها و محصولات خود کنند. در نهایت مواردی مانند ساعات کاری، اطلاعات تماس و آدرس شبکه‌های اجتماعی نیز قابل تنظیم خواهند بود.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های مِ‌نیو، امکان شخصی‌سازی منوها است که در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. هر مجموعه می‌تواند با تعریف سفارشی رنگ پس‌زمینه، رنگ منو، رنگ فونت اصلی و فونت منو، منوی دیجیتال متفاوتی در اختیار داشته باشد. برای مشاهده تغییرات اعمال شده می‌توانید با کلیک روی گزینه پیش نمایش به منوی دیجیتال خود دسترسی داشته باشید. این منو همان چیزی است که مشتریان پس از اسکن کد QR با آن مواجه خواهند شد.

نام و شعار رستوران در بالاترین قسمت منو قرار می‌گیرد و در پایین آن دسته‌بندی‌های مختلف به چشم می‌خورند. کاربر با لمس هر آیتم می‌تواند به جزئیات آن مانند محتویات دسترسی داشته باشد و در صورت نیاز آن را به لیست سفارش خود اضافه کند. همان طور که در قبل گفتیم، تعاملی بودن منوی دیجیتال یکی از برتری‌های آن نسبت به منوهای کاغذی و سنتی محسوب می‌شود، برای مثال مشتریان می‌توانند برای هر غذا انتخابهای تعریف شده داشته باشند. و مثلا میزان تندی، میزان پخت یا طعم یک آیتم را در هنگام سفارش انتخاب کنند.

منوی دیجیتال مِ‌نیو سرعت، زیبایی و راحتی بیشتری نسبت به سایر روش‌های ثبت سفارش در کافه‌ها و رستوران‌ها دارد و همین مسئله موجب شده است تا مطرح‌ترین مجموعه‌های پایتخت با این پلتفرم همکاری داشته باشند و به طور کامل منوی کاغذی خود را حذف کنند.

مِ‌نیو در انتخاب مشتریان خود وسواس خاصی به خرج می‌دهد و سعی دارد در بهترین مکان‌ها دیده شود. در سوی دیگر رستوران‌هایی که از مِ‌نیو بهره می‌برند بخصوص در این شرایط پاندمی کرونا اندکی قابل اعتمادتر به نظر می‌رسند و بهره‌گیری از منوی دیجیتال توسط آن‌ها، خبر خوشی برای مشتریان چنین مجموعه‌هایی محسوب می‌شود.

در حال حاضر خدمات مِ‌نیو در چهار طرح ساده، پایه، استاندارد و پلاس در اختیار صاحبان مجموعه‌ها قرار دارد. هزینه طرح ساده برای یک سال ۹۲۰ هزار تومان است، اما در آن خبری از صفحه معرفی، ویژه کردن آیتم ها و گزینه‌های مختص به هر آیتم نیست و از امکانات محدودی در زمینه برندینگ بهره می‌برد. علاقه‌مندان می‌توانند با خریداری طرح‌های پیشرفته‌تر مانند پایه با قیمت ۲ میلیون ۵۰۰ هزار تومان، استاندارد با قیمت ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و پلاس با قیمت ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان از امکانات بیشتری برخوردار شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا