سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

بانک کتاب چیست؟ چرا خرید از آن به صرفه تر است؟

بانک کتاب چیست؟ پاسخ این سؤال بسیار ساده است. به مرجعی که بتوانید هر کتابی را از آن تهیه کنید بانک کتاب می‌گویند. در حقیقت بانک کتاب مرکزی برای تهیه کتاب است و در این مرکز کتاب‌های درسی و عمومی را می‌توان به‌صورت یکجا پیدا و خریداری کرد. در ایران مرکزی به‌صورت دقیق به‌عنوان بانک یا مرکز فروش کتاب وجود ندارد.

برخی از کتاب فروشی‌ها در میدان انقلاب یا اطراف دانشگاه‌ها وجود دارند اما موجودی کتاب آن‌ها به اندازه یک بانک کتاب آنلاین نیست. بله درست شنیدید، بانک کتاب آنلاین یعنی پایگاهی اینترنتی که می‌توانید بدون تلف کردن وقت و گشتن به دنبال کتاب‌های معروف و ناشناخته در سریع‌ترین زمان ممکن هر کتابی را که می‌خواهید خریداری کنید. در ادامه این مقاله بیشتر توضیح می‌دهیم بانک کتاب چیست و خرید از آن چه مزایایی دارد.

بانک کتاب، تنها راه مطمئن برای خرید از همه ناشران

دانش آموزان، هنرجویان و دانشجویان برای تهیه کتاب‌های درسی به مشکلات فراوانی برخورد می‌کنند. برای مثال برخی کتاب‌ها توسط یک ناشر و برخی دیگر از کتاب‌های درسی را ناشر دیگری چاپ و منتشر کرده است. پیدا کردن هرکدام از این کتاب‌ها که ناشرین متفاوتی دارد ساعت‌ها و گاهی روزها طول می‌کشد. اما در یک بانک کتاب به راحتی و با یک جستجوی ساده با همه ناشران بزرگ و کوچک، معروف یا ناشناس دسترسی خواهید داشت.

بانک‌های کتاب این امکان را به شما می‌دهند تا به جای ساعت‌ها گشتن در مغازه‌ها یا فروشگاه‌های بزرگ و کوچک کتاب فروشی، قدیمی‌ترین و جدیدترین کتاب‌های درسی و عمومی را در کمترین زمان تهیه کنید. تنوع بالای محصولات ناشرین مختلف یکی دیگر از ویژگی‌های مثال زدنی خرید از بانک کتاب آنلاین یا یک سایت بانک کتاب به شمار می‌رود.

در بانک کتاب، هر کتابی که بخواهید در دسترس شماست

در یک خانواده چندین نفر در گروه‌های سنی مختلف حضور دارند. با توجه به اهمیتی که مطالعه کتاب در زمینه تربیت فرزندان، تقویت و استحکام بنیان‌های خانواده، افزایش آگاهی و اطلاعات عمومی و تخصصی، افزایش قدرت یادگیری و رشد و تکامل عقلی افراد دارد، تقریباً همه اعضای خانواده با توجه به سن و سالشان نیاز به خواندن کتاب مربوط به خود و علایقشان را دارند. در برخی از خانواده‌ها نیز محصلین و دانشجویان حضور دارند و به نیازشان به کتب درسی مشخص است. آیا تأمین کتاب‌های ضروری مانند کتب درسی، کتاب کنکور، کتاب‌های کمک درسی و همچنین کتاب‌های عمومی مانند رمان، موضوعات علمی و حتی سرگرمی کار ساده‌ای است؟

یکی از امتیازهایی که خرید از یک بانک کتاب در اختیار ما قرار می‌دهد تهیه همه کتاب‌های مورد نیاز از گروه‌های سنی، تحصیلی مختلف با علایق و سلایق متفاوت است. با ورود به یک بانک کتاب با دنیایی از کتاب‌های مختلف مانند کتاب‌های مرجع، درسی، دانشگاهی، تربیتی، آئین زندگی، دینی و علمی مواجه می‌شوید. به این ترتیب پیدا کردن کتاب با موضوعات و ویژگی‌های مختلف برای همه اقشار یک جامعه فقط در بانک‌های کتاب امکان‌پذیر است.

مزایای خرید از بانک کتاب آنلاین، هیچ‌وقت برای پیگیری سفارش‌ها دیر نیست

گاهی اوقات دسترسی به همه فروشگاه‌های کتاب برای پیدا کردن محصولات مورد نظر مانند کتاب‌های مقاطع مختلف تحصیلی، کتاب‌های عمومی و کمک‌درسی کار وقت‌گیر و غیرممکنی است. اما با صرف چند دقیقه زمان در یک سایت بانک کتاب می‌توانید به‌صورت آنلاین همه کتاب‌های موردنیازتان را به‌صورت یک جا سفارش دهید. مزیت این کار خرید به‌صرفه و اقتصادی، کاهش اتلاف وقت، کاهش اتلاف انرژی و نیروی انسانی و پیگیری خرید پس از طی‌کردن مراحل سفارش است.

در خرید اینترنتی شما می‌توانید مختصری از کتاب را به همراه نام نویسنده، انتشاراتی، سال چاپ، تعداد چاپ و قیمت را بررسی کنید و در صورت اطمینان از صحبت انتخاب، سفارشتان را ثبت کنید. برای خرید اینترنتی از بانک کتاب هم نیاز به طی‌کردن مراحل خاص و پیچیده‌ای ندارید؛ فقط کافی است نام کاربری و رمز عبورتان را تعیین کنید تا وارد جهانی از کتاب‌های مختلف شوید. در یک بانک کتاب آنلاین امکان خرید اینترنتی کتاب دانشگاهی، پیش دانشگاهی، متوسطه و ابتدایی در کنار هزاران جلد کتاب کمک درسی و عمومی وجود دارد. با توجه به اینکه مراجعه به یک سایت هزینه‌ای جز مصرف اینترنت ندارد و معمولاً سایت‌ها تخفیف‌های ویژه‌ای را برای دانش آموزان و دانشجویان در نظر می‌گیرند، خرید از بانک کتاب صرفه اقتصای بیشتری دارد.

خرید از بانک کتاب با یک تماس تلفنی، سرعت در خرید مهم‌ترین مزیت سفارش کتاب

سرعت در خرید کتاب از بانک‌های کتاب به صورت اینترنتی و آنلاین از مهم‌ترین مزایای خرید از بانک کتاب محسوب می‌شود. اما گاهی اوقات امکان خرید اینترنتی وجود ندارد. آیا باز هم باید ساعت‌ها از زمان خود را صرف گشتن به دنبال کتاب مورد نیاز در فروشگاه‌ها کنید؟ خیر

برخی از بانک‌های کتاب مانند بانک کتاب مارکا، امکان سفارش کتاب مورد نیاز را فقط با یک تماس تلفنی فراهم کرده‌اند. شما می‌توانید فقط از طریق تماس با شماره تلفن ۶۶۴۰۰۴۰۰-۰۲۱ کتاب مورد نظرتان را در هر شهری از ایران که هستید به بانک کتاب مارکا سفارش دهید و با خیال آسوده تحویل بگیرید.

مارکا کتاب، معتبرترین سایت بانک کتاب با بیش از هزاران کتاب درسی و عمومی

در این مقاله توضیح دادیم که بانک کتاب چیست و برای همه اقشار جامعه چه مزیت‌هایی را به وجود آورده است. یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بانک‌های کتاب ایران که به صورت حضوری و آنلاین فعالیت می‌کند مارکا کتاب نام دارد.

فروشگاه مارکا کتاب فعالیت ابتدایی خود را از ۱۳۸۳ و فروشگاهی اینترنتی‌اش را از سال ۱۳۹۴ آغاز کرده و این روزها به یکی از کامل‌ترین مراجع تهیه کتاب در ایران تبدیل شده است. علاقه‌مندان به کتاب می‌توانند با مراجعه به سایت مارکا کتاب به آدرس اینترنتی markaketab.com جدیدترین کتاب‌های درسی، دانشگاهی، کنکور، کمک درسی، تستی، فیلم‌های آموزشی و کتاب‌های عمومی را با تخفیف‌های ویژه و قیمت‌های مناسب سفارش داده و خریداری کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا