سرور مجازی
فضای مجازی

ضرورت اولویت ناوگان ملی کشتیرانی در برابر لاینرهای خارجی

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم،کمال علیپور خنکداری با اشاره به عملکرد ناوگان ملی حمل و نقل دریایی کشور در زمینه حمل کالا‌های اساسی در دوران تحریم اظهار داشت: اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از زمان شروع فعالیت خود تا کنون چندین مرتبه از بنادر شمالی و جنوبی کشور بازدید داشته اند و ضمن بررسی تمامی کاستی‌های موجود در بنادر کشور راهکار‌ها و نکات لازم را به دولت گوشزد کرده‌اند.

وی افزود: حمل و نقل دریایی در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و پس از بررسی‌های انجام شده در خصوص امکانات و تجهیزات، بودجه 1400 این بخش نیز در راستای کاهش مشکلات حمل ونقل دریایی، تسریع سرعت تخلیه بار و جلوگیری از دموراژ در بنادر شمالی و جنوبی ترمیم شد.
وی با بیان اینکه عملکرد ناوگان حمل و نقل دریایی در دوران تحریم مثبت است، یادآور شد: به رغم شرایط سخت تحریم، حمل کالا با ناوگان ملی دریایی به خوبی انجام شده است. البته ایراداتی هم که مشاهده شد، به این خاطر است که عده‌ای برای نفع شخصی و سود جویی، کالا‌ها را دیر به کشور رساندند که نمی‌شود به پای کشتیرانی نوشت.
وی با تأکید بر ضرورت کمک و حمایت دولت از ناوگان ملی کشتیرانی و بخش خصوصی تصریح کرد: برجام کاری برای ناوگان کشتیرانی داخلی انجام نداده است. پس ما باید به ناوگان ملی و شرکت‌های خصوصی چه در زمان سختی‌ها و چه در شرایط عادی توجه بیشتری داشته باشیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: نگاه مجلس و کمیسیون عمران به ناوگان ملی و بخش خصوصی داخلی این است که باید نسبت به لاینر‌های خارجی در اولویت قرار گیرند.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا